Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
JKD: Stacja - Zagórów - OP8XQY
Owner: szabla
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 0 m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 10-03-2019
Date created: 29-12-2018
Date published: 10-03-2019
Last modification: 22-03-2024
28x Found
3x Not found
0 notes
watchers 2 watchers
48 visitors
21 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

W drugiej połowie 1945 roku zaczęto rozważać budowę  odcinka kolejki z Grabiny do Zagórowa. Należy zaznaczyć, że pierwsze pracę w tym kierunku zostały jeszcze wykonane przez Niemców, którzy wykonali roboty ziemne (podtorze) na odcinku 3,3 km od Grabiny do skrzyżowania z drogi z Trąbczyna do Drzewiec. Ponadto ułożyli dodatkowo 1240m toru (bez podsypki). 29 marca 1946 roku Rada Administracyjna Jarocińskiej Kolei Powiatowej podjęła decyzję. o dokończeniu tej linii. W tym celu porozumiano się z Miejską Radą Narodową w Zagórowie oraz Gminnymi Radami Narodowymi w Oleśnicy i Trąbczynie, które popierały ten projekt, zobowiązując się tym samym do oddania nieodpłatnego gruntów pod budowę torów a także udzielić wszelkiej innej pomocy potrzebnej przy budowie. Szczegółowy projekt linii powstał w 1946 roku, by w październiku otrzymać pozwolenie na budowę z Ministerstwa Komunikacji, mimo, że pracę już były rozpoczęte wcześniej bo od września. Do końca roku 1946 ułożono tor do stacji Drzewce i w 60% przygotowano teren pod budowę stacji. Prace przerwano na okres zimy by wiosną znów je rozpocząć. Prace były prowadzone trzema grupami robotników. Pierwsza 20 osobowa prowadziła prace ziemne od stacji Drzewce  w kierunku Zagórowa. Kolejna 25 osobowa prowadziła prace ziemne od stacji Zagórów. Ostatnia grupa 40 robotników pracowała przy zwożeniu podsypki, balastowaniu i profilowaniu torów od stacji Grabina w stronę Zagórowa. Większość pracowników zostało zapewnionych przez miasto Zagórów oraz Gminy Oleśnica i Trąbczyn. Budowa linii została zakończona 29 sierpnia 1947 roku, zaplanowano nawet uruchomienie przejazdów jednak z uwagi na opóźniający się odbiór  techniczny, który w końcu został przeprowadzony  6 grudnia 1947 roku otwarcia nowej linii ostatecznie dokonano 10 grudnia tegoż roku. Nowa linia miała długość 6,3 m. Powstał nawet projekt budowy nowego murowanego dworca ale nie doczekał się on realizacji. 

Na znalazców czekają certy. Proszę o dokładne maskowanie. W dzień targowy może być tutaj spory ruch. Okolica nie jest zbyt czysta. 

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Stacja końcowa Zagórów
budynek
Log entries: Found 28x Not found 3x Note 0x All entries