Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
JKD: Stacja - Drzewce - OP8XQU
Właściciel: szabla
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 103 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 10-03-2019
Data utworzenia: 29-12-2018
Data opublikowania: 10-03-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 22-03-2024
28x znaleziona
3x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
41 odwiedzających
21 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

W 1949 roku Jarocińska Wąskotorowa Kolej Powiatowa została przejęta przez PKP. Zarząd kolejki nadal znajdował się w Witaszycach a kolejka podlegała DOKP w Poznaniu. Niedługo po tym fakcie JKD straciła jeden z parowozów przekazany do Mławy a potem do ostrołęckiej kolejki by około 1980 roku w końcu trafić do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. Jednak po roku przeniesiono go do stacji Biskupin gdzie czekał na "lepsze czasy". Natomiast pozostałe parowozy cały czas były eksploatowane przez JKD. Stopniowo wycofywane parowozy były zastępowane innymi. Do najczęściej spotykanych należały parowozy serii Tx4 zbudowane w 1923 roku w firmie Hanomag w Hanowerze oraz parowozy Tx26 całkowicie polskiej produkcji zbudowane w pierwszej fabryce lokomotyw w Polsce  tj. w Chrzanowie. 

W 1953 roku do obsługi ruchu pasażerskiego pojawiły się przesłane z kolejki bydgoskiej wagony motorowe, które zbudowane były w latach 1932-1934 w warszawskiej wytwórni wagonów Lilpop, Rau & Loewenstein.  Dwa z trzech pojazdów mogły poruszać się tylko w jednym kierunku w związku z tym zbudowano obrotnice w Witaszycach, Grabinie, Trąbczynie, Zagórowie i Komorzu. Po przejęciu kolejki przez PKP zbudowano nowy niewielki parterowy budynek stacyjny w Witaszycach. Pod nadzorem PKP osiągnęła szczyt swoich możliwości. Co prawda brak jest dokładnych danych, ale wiadomo, że w połowie lat 1960 przewozy dochodziły do 140 tys. ton rocznie. Jednak z biegiem lat zaczęły one systematycznie spadać. 

Proszę o dokładne maskowanie skrzynki. Dzięki. Uwaga w pobliżu jest zamknięty kojec dla psa może wasz obszczekać ;) 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 28x nieznaleziona 3x komentarz 0x Wszystkie wpisy