Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 500 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Skrzynka nie ma jeszcze statystyki
JKD: Stacja - Drzewce - OP8XQU
Właściciel: szabla
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 94 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 10-03-2019
Data utworzenia: 29-12-2018
Data opublikowania: 10-03-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 10-03-2019
0x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
8 odwiedzających
0 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Miejsce historyczne  Dostępna rowerem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

W 1949 roku Jarocińska Wąskotorowa Kolej Powiatowa została przejęta przez PKP. Zarząd kolejki nadal znajdował się w Witaszycach a kolejka podlegała DOKP w Poznaniu. Niedługo po tym fakcie JKD straciła jeden z parowozów przekazany do Mławy a potem do ostrołęckiej kolejki by około 1980 roku w końcu trafić do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. Jednak po roku przeniesiono go do stacji Biskupin gdzie czekał na "lepsze czasy". Natomiast pozostałe parowozy cały czas były eksploatowane przez JKD. Stopniowo wycofywane parowozy były zastępowane innymi. Do najczęściej spotykanych należały parowozy serii Tx4 zbudowane w 1923 roku w firmie Hanomag w Hanowerze oraz parowozy Tx26 całkowicie polskiej produkcji zbudowane w pierwszej fabryce lokomotyw w Polsce  tj. w Chrzanowie. 

W 1953 roku do obsługi ruchu pasażerskiego pojawiły się przesłane z kolejki bydgoskiej wagony motorowe, które zbudowane były w latach 1932-1934 w warszawskiej wytwórni wagonów Lilpop, Rau & Loewenstein.  Dwa z trzech pojazdów mogły poruszać się tylko w jednym kierunku w związku z tym zbudowano obrotnice w Witaszycach, Grabinie, Trąbczynie, Zagórowie i Komorzu. Po przejęciu kolejki przez PKP zbudowano nowy niewielki parterowy budynek stacyjny w Witaszycach. Pod nadzorem PKP osiągnęła szczyt swoich możliwości. Co prawda brak jest dokładnych danych, ale wiadomo, że w połowie lat 1960 przewozy dochodziły do 140 tys. ton rocznie. Jednak z biegiem lat zaczęły one systematycznie spadać. 

Proszę o dokładne maskowanie skrzynki. Dzięki. Uwaga w pobliżu jest zamknięty kojec dla psa może wasz obszczekać ;) 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
stacja
i po zabawie
Wpisy do logu: znaleziona 0x nieznaleziona 0x komentarz 0x