Please log in to see the coordinates.
Cache attributes
Description
PL
Po zakończeniu II wojny światowej kolejka nadal funkcjonowała jako Jarocińska Kolej Powiatowa. Nowe władze powiatu usunęły dotychczasowego dyrektora inż. Aleksandra Wohlfeila nie uznając jego zasług w ratowaniu Polaków podczas okupacji. Po wielu szykanach, rozprawach sądowych i przesłuchaniach wyjechał z kraju. Nowym dyrektorem Kolejki został Aleksander Oleśnicki, który przybył z Warszawy a pochodził z Odessy.
Od marca 1945 roku zaczął obowiązywać nowy rozkład jazdy. Na trasie z Witaszyc do Komorza kursowała we wtorki i piątki jedna para pociągów. Natomiast od 30 kwietnia 1945 roku poza w/w pociągami pojawiła się jeszcze jedna para pociągów na trasie do Trąbczyna. Kursowała ona w poniedziałki, środy i soboty. Już w kolejnym roku tj. 1946 na trasie do Trąbczyna kursowała codziennie jedna para pociągów osobowo-towarowych, a do Komorza jak dotychczas jedna para we wtorki i piątki.
Additional hints
Pictures
Log entries:
45x
0x
2x