Do 1963 r. do Sobieszewa można było dostać się jedynie promem. Latem tego roku oddano do eksploatacji składany most pontonowy wypożyczony przez wojsko. Most był wąski, jednokierunkowy o nośności 8 t., czynny tylko od maja do września.
W 1966 r. Zainstalowano kolejny most, pochodzący z demobilu wojskowego. Był także jedno kierunkowy, służył tylko w sezonie letnim. Podczas rozstawiania w 1969 r. został poważnie uszkodzony i częściowo zatopiony. Ustawiono więc trzeci most.
W 1975 oddano do eksploatacji czwarty z kolei most, używany do dnia dzisiejszego. Ma on długość 181 m., jego elementy ruchome opierają się na pontonach, nośność wynosi 15 t.
Składa się z dziewięciu przęseł, z których środkowe jest ruchome i służy do otwierania przeprawy. Do 1977 r. przęsło żeglowne było otwierane przez holownik, potem to zadanie przejął napęd elektryczny. W czasie zimy wokół most lód jest kruszony przez małe jednostki pływające. Drogę wodną oczyszczał z pokrywy lodowej lodołamacz z Przegaliny.
Skrzynka:
- współrzędne przybliżone, z Googlearth, ale raczej
dokładne, pierwszego znalazcę proszę o podanie wskazania GPSa. Miejsce ukrycia
zaznaczone w spojlerze. A dla ambitnych - szukajcie na szarym szkielecie!
- skrzynka mikro magnetyk ("ependorf"), w środku nie ma ołówka!
- Źródło opisu i zdjęć: Waldemar Nocny „Wyspa Sobieszewska” Gdańsk 2008
- skrzynka została zarejestrowana też na OC: