W ramach inwestycji wybudowany został 900-metrowy odcinek nowej drogi. Są tam dwie jezdnie o szerokości 7 m każda i po dwa pasy ruchu w każdą stronę, do tego obustronna droga rowerowa o szerokości 2-2,5 m, chodniki (od 2 m do 4,5 m). Nad torami, na wysokości do 12,5 m, została wybudowana estakada. W ramach zadania powstanie również rondo w okolicy ul. Radzymińskiej oraz wiadukt wraz z murami oporowymi nad torami kolejowymi linii nr 6 na odcinku Białystok – granica państwa. Równocześnie do prac drogowych przebudowana zostanie sieć trakcyjna pod wiaduktem. Powstała też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Świętokrzyską. Od ul. Kozłowej, poprzez wiadukt, do Narewskiej wytyczono buspas. W drugą stronę specjalny pas dla autobusów wiedzie od ul. Narewskiej do ronda przy Radzymińskiej.
Roboty budowlane trwały osiemnaście miesięcy – od początku lutego 2017 r. do końca lipca 2018 r. Przedłużenie ulicy Sitarskiej wybudowało Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o. z Białegostoku i TRAKCJA PRKiL S.A. z Warszawy. Inwestycja kosztowała ok. 35 mln 340 tys. zł brutto. Została zrealizowana w ramach unijnego projektu pn. „Poprawa dostępności centrum Białegostoku dla komunikacji miejskiej”, który zawiera także m.in. przebudowę ul. Jurowieckiej, 1000-lecia Państwa Polskiego, jak rówież zakup 20 niskoemisyjnych autobusów komunikacji miejskiej. Białystok pozyskał ponad 84,4 mln zł na dofinansowanie tego projektu z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.