Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
ROK #088 - 19 Batalion Saperów w Unieściu - OP8TF5
Właściciel: GEO_Koszalin
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: -3 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 06-06-2018
Data utworzenia: 06-06-2018
Data opublikowania: 14-06-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 08-07-2018
94x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 1 obserwatorów
113 odwiedzających
40 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Rowerowa  Obwodnica Koszalina to trasa licząca około 90km.  Okrążając miasto, biegnie głównie malowniczymi  drogami leśnymi i polnymi (choć asfaltowych również nie brakuje) powiatu koszalińskiego.
Nasza trasa nie jest specjalnie oznakowana, jednak w wielu miejscach biegnie wzdłuż wyznakowanych szlaków turystycznych – pieszych lub rowerowych. 
Przebieg  ROK:  Przytok-Szczeglino-Manowo-Strzekęcino-Cieszyn-Mścice-Mielno-Łazy-Osieki-Iwięcino-Wierciszewo-Karnieszewice-Przytok.
Na tak wytyczonej trasie zlokalizowaliśmy prawie 150 skrytek. Same kesze nie powinny nastręczać większych trudności, jednak  ich ilość na dość długiej trasie powoduje, że na wycieczkę należy zabrać  sporą dawkę sił i cierpliwości, a najlepiej podzielić przejażdżkę na kilka etapów.
Suma wzniesień do pokonania to niecałe 200 metrów.
Na wycieczkę proponujemy wybrać się rowerem górskim, trekkingowym bądź crossowym. Szosówką będzie trudno – jest sporo odcinków typowo leśnych, trochę szutrów, piachu…  Jak to w terenie.
Co do poruszania się samochodem, to część keszy na pewno można podjąć i w ten sposób. Pamiętajmy jednak o zakazie poruszania się pojazdami mechanicznymi po drogach leśnych.
Życząc wszystkim śmiałkom samych przyjemnych wrażeń z rajdu na trasie ROK, zapraszamy na szlak!


19 Batalion Saperów w Unieściu
Sformowany został w sierpniu 1944 jako jednostka 8 Drezdeńskiej Dywizji Piechoty. Był to samodzielny pododdział wojsk inżynieryjnych LWP. Pod koniec stycznia 1945 batalion rozpoczął przemieszczenie w kierunku Warszawy i wziął udział w rozminowaniu stolicy.

Od 21.02.1945 dywizja rozpoczęła przegrupowanie na Pomorze. Na początku kwietnia otrzymała rozkaz do marszu nad Nysę Łużycką i wzięcia udziału w operacji łużyckiej. W czasie przygotowania do natarcia 19 BSap przygotowywał się do forsowania przeszkody wodnej. Wykonywał łodzie desantowe dla piechoty, gromadził elementy drewniane do budowy mostów niskowodnych, naprawiał i wzmacniał drogi oraz inne obiekty drogowe.

Po wojnie 19 Batalion Saperów rozminowywał, budował mosty i naprawiał infrastrukturę na Ziemi Lubuskiej, a następnie na granicy południowej (odcinek od Popradu do Dunajca). W 1947 roku 19 BSap uczestniczył w działaniach Grupy Operacyjnej "Wisła".

W 1948 batalion rozminowywał tereny Pomorza Zachodniego - m.in. Unieście, Szczecinek, Wałcz, Kołobrzeg, Człuchów czy Złotów. W sumie w trakcie swoich działań operacyjnych 19 BSap zniszczył ok. 40 tys. bomb lotniczych, 206 tys. min i ok. 600 tys. pocisków i amunicji większych kalibrów. Rozminował 30 mostów drogowych i kolejowych, oczyścił z min 204 osiedla i obiekty oraz ponad 2000 km² terenu. Łącznie batalion stracił 19 żołnierzy, tym 3 oficerów, 3 żołnierzy odniosło rany.

Po reorganizacji batalion wchodził kolejno w skład 8 Drezdeńskiej Dywizji Zmechanizowanej, a następnie 8 Bałtyckiej Dywizji Obrony Wybrzeża. W latach 1949-1994 roku stacjonował w Unieściu, potem przeniesiony został do Lęborka, by ostatecznie w 2001 roku przestać istnieć.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.