Dworzec kolejowy powstał w związku z uruchomieniem w 1877 roku linii kolejowej Szczecin - Wrocław. W latach 1895 i 1898 uruchomiono także linie kolejowe do Swobnicy i Pyrzyc. Dzisiaj ta pierwsza już nie istnieje, rozebrana w 2006 roku, a druga jest w wielu miejscach rozkradziona. Niestety budynek dworcowy, w związku z poważnymi zniszczeniami w roku 1945, po odbudowie nie przedstawiał sobą żadnych wartości architektonicznych. Jednak w grudniu 2011 roku rozpoczął się remont budynku, który zakończył się w październiku 2012 roku. Do budynku dobudowano dach, wymieniono okna i ogólnie wygląda teraz zdecydowanie lepiej. Dzisiaj również nie istnieje wieża wodna, która stała na północ od budynku dworca. Ostatni jej fragment został rozebrany w listopadzie 2012 roku.
Koordynaty wskazują dokładnie miejsce dworca. Rozwiązania do zaliczenia skrzynki należy szukać na dworcu PKS, na przeciwko wejścia do kas biletowych PKP. Hasłem jest nazwa miejscowości (całość pisana małymi literami) do której odjeżdża autobus z ostatniego stanowiska z szóstej pozycji licząc od dołu tablicy z godzinami.