Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Poczta kolejowa - OP8QA6
Zawiłe losy poczty kolejowej
Właściciel: deg
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 271 m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 30-01-2018
Data utworzenia: 26-01-2018
Data opublikowania: 30-01-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 02-01-2021
34x znaleziona
1x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
133 odwiedzających
30 x oceniona
Oceniona jako: dobra
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: karwdo
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

[Kesz będzie należał do geościeżki BK] [Kesz w ramach serii: Bytom potęgą keszerską jest i basta!]

 

Pierwszą przesyłkę pocztową na ziemiach polskich przewieziono koleją 1 marca 1848 roku na trasie z Warszawy do Częstochowy. Niecałe dwa lata później - wszystkie przesyłki zagraniczne z Warszawy do Krakowa, Lwowa, Wiednia, Czech i na Śląsk przesyłane są drogą kolejową. Wszystkie!

Od roku 2008 kursował w Polsce ostatni wagon pocztowy na szynach. To ambulans nr 930 włączany do nocnego składu pociągu TLK relacji Szczecin - Przemyśl. Codziennie przewoził nawet kilkanaście ton ładunku pocztowego!

W nocy z 28 na 29 maja 2011 wspomniany wagon pocztowy wyruszył w swój ostatni kurs... W wydanym oświadczeniu Poczta Polska wyjaśnia, że transport samochodowy jest tańszy i dlatego całkowicie rezygnuje z transportu kolejowego.

W tym samym czasie we Francji 7 składów kolei dużych prędkości TGV przewozi codziennie przesyłki z prędkością 270 km/h - w czasie nocnej przerwy w ruchu pasażerskim. Każdy ze składów przystosowany jest do przewożenia nawet 65 ton przesyłek pocztowych!

Poczta Polska w Bytomiu miała dwa dedykowane, zadaszone perony pocztowe! 3 krawędzie peronowe, dedykowane windy do transportu poczty i własną bocznicę. Co zostało po poczcie kolejowej w Bytomiu? Spiesz się sprawdzić podejmując tego kesza, bo w planach jest zrównanie tego miejsca z ziemią.

 

Ciekawostki

  • Rosyjska poczta obecnie przewozi ponad 50% przesyłek koleją i ma zamiar polepszyć te statystyki. Obecnie posiada ponad 800 wagonów pocztowych, a w 2017 roku zamówiła kolejne 45 wagonów. Wagony te będą mogły poruszać się z prędkością do 160km/h i przewozić po 24t ładunku pocztowego.
  • Peron pocztowy w Bytomiu pojawia się na mapach z 1947 roku.

Kesz

Niestety nie ma żadnej legalnej drogi prowadzącej na perony pocztowe. Dlatego kesz znajduje się po przeciwnej stronie torów. Zdobywając go absolutnie nie wchodź na tory, ani też nie zbliżaj się do nich bardziej niż to konieczne. Skrzynka ukryta jest w takiej odległości od torów, by nikomu nie można było zarzucić chodzenia po torowisku. Podejmując w nocy nie świeć latarką jeśli nie trzeba - pomimo, że kesz ukryty jest legalnie, możesz zwrócić na siebie uwagę SOKistów, którzy Cię widzą.

Zwykły mały klipsiaczek, ciut poniżej powierzchni gruntu.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 34x nieznaleziona 1x komentarz 0x Wszystkie wpisy