Józefinów
Patrząc na mapę (mapa) między PKP Piastów a PKP Ursus-Niedźwiadek widzimy przystanek Józefinów. Mapa jednak nie mówi prawdy.
Józefinów to posterunek odgałęźny, umożliwiający zjazd pociągów towarowych w kierunku stacji Warszawa Główna Towarowa i dalej, w kierunku Pragi, dając początek północnej obwodnicy Warszawy. Posterunek posiada jedynie dwa rozjazdy odgałęziające linię, bez przejścia zwrotnicowego pomiędzy torami głównej linii. Odgałęzienie to wykonane jest bezkolizyjnie, tory obwodnicy przechodzą pod wiaduktem, na którym usytuowany jest tor z Włoch. Zjazd na obwodnicę odbywa się z prędkością 60 km/h, co umożliwiają rozjazdy o większych promieniach łuków. Obok posterunku przebiegają też tory podmiejskie linii 447, razem z przystankiem Piastów, po której nie prowadzi on ruchu.
Posterunek w roku 2014 został gruntownie zmodernizowany - wymieniona została nawierzchnia torów linii nr 1 (bez rozjazdów - te zostały wymienione wcześniej). Wymianie uległ również wiadukt nad linią nr 19 - nowa konstrukcja umożliwiła ułożenie nawierzchni na podsypce, bez użycia mostownic. Układ torowy pozostał bez zmian, zabudowano natomiast nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym w kontenerze, naprzeciwko dotychczasowej nastawni. Posterunek jest sterowany zdalnie ze stacji Pruszków.
[źródło: semaforek.pl]
Schemat posterunku:
Obecnie budynku ze zdjęć już nie ma - jak sugerują 2 ostatnie zdania opisu. Zastąpiono posterunek automatyką. Jednakże miejsce i historia zwłaszcza przeglądając mapę, może kogoś zainteresować.
Skrzynka ma więc charakter przybliżenia informacji, technologii oraz schematu a niżeli pokazanie konkretnego miejsca.
Skrzynka:
Mikro magnetyk.
Aby dojść do kesza nie trzeba wchodzić na torowisko.
W niektórych skrzynkach znajdują się wewnątrz litery i cyfry, które proszę zanotować. Informację przydadzą się do znalezienia skrzynki finałowej - Piastów geościezki Piastów.