
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.

Wysokość: 17 m n.p.m.

Województwo:
Polska > pomorskie

Typ skrzynki:
Nietypowa

Wielkość:
Mikro

Status:
Zarchiwizowana

Data ukrycia: 08-01-2009

Data utworzenia: 07-01-2009

Data opublikowania: 08-01-2009

Ostatnio zmodyfikowano: 23-12-2013

39x znaleziona

1x nieznaleziona

50 komentarze
18 obserwatorów

11 odwiedzających

31 x oceniona

Oceniona jako:
znakomita
20 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez:
Awila, Bear, Blueminiu, DeJot, formica, Franky, golas, Highlander, keyman, Kondzio92, Liszewski.36, malkor, masakrator92, MPG, mushin, pichu., schron, Śej, TSW, zelka
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki

SKM EN57 - 1135ra
O kolei:
Szybka Kolej Miejska w aglomeracji gdańskiej – wydzielony system kolei miejskiej łączący Gdańsk, Sopot, Gdynię, Rumię, Redę oraz Wejherowo. Jest jedynym w pełni wykształconym systemem SKM w Polsce.
Taborem wykorzystywanym na linii SKM są głównie składy EN57 oraz EN71. W dni powszednie na trasę wyjeżdżają ponadto dwa składy EW58.
Obecnie pociągi SKM kursują również do Lęborka, Słupska i Tczewa. W poprzednich latach kursowały m.in. do Malborka, Elbląga, Iławy, Smętowa, Laskowic Pomorskich, a także na lokalnej trasie Gdańsk Główny – Gdańsk Brzeźno, wcześniej do Gdańsk Nowy Port.
Karty historii Trójmiejskiej SKMki:
- Pierwotny projekt SKM, zakładał wykorzystanie istniejącego od XIX w. torowiska wspólnego z linią dalekobieżną. Do realizacji zatwierdzono jednak śmiały jak na ówczesne czasy projekt budowy wydzielonego torowiska dla kolei miejskiej na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Główna, opracowany przez Okręgową Dyrekcję Kolei Państwowych w Gdańsku.
- Jako pierwszą do ruchu oddano lokalną linię Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port. Linia rozpoczęła funkcjonowanie 4 marca 1951.
- Niecały rok później, 2 stycznia 1952, uruchomiono regularne pociągi elektryczne na trasie do Sopotu, na odcinku od stacji Wrzeszcz na linii jednotorowej. 15 maja 1952 drugi tor sięgał stacji Oliwa, a 22 czerwca ruch na całej ówczesnej linii odbywał się po obu torach.
- Do Gdyni Głównej linię SKM przedłużono 22 lipca 1953, lecz do 1 maja 1954 na odcinku od stacji Orłowo funkcjonował jeden tor.
Źródło: Wikipedia
Skrzynka:
Skrzynka jest jedyną w swoim rodzaju skrzynką mobilną, ponieważ ... sama się przemieszcza.
Oczywiście punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, dlatego przyjmijmy 2 główne punkty odniesienia, które pomogą nam znaleźć skrzynkę:
- miejsce ukrycia względem miejsca wyznaczonego przez współrzędne
- miejsce ukrycia względem SKMki
W pierwszym przypadku, skrzynka się sama przemieszcza, zaś w drugim, skrzynka jest nieruchoma.
Współrzędne nie wskazują miejsca ukrycia skrzynki, a jedynie jeden z przystanków SKM.
Aby znaleźć skrzyneczkę należy postępować wg poniższych wskazówek:
- wsiadamy do Elektrowozu Niskoperonowego serii 57 - numer 1135, wagonu rozrządczego ra (nowe oznaczenie wagonu to: 94 51 2 120 072-5)
- idziemy do przedziału z nieparzystą ilością "czwórek"
- siadamy przy oknie na przeciwko ściany choć siedzimy w środku przedziału
- pod siedzeniem coś znajdujemy (w skrzynce jest tylko logbook, więc musimy mieć ze sobą
)
Po znalezieniu skrzynki starannie i dyskretnie odkładamy ją na miejsce !!!
W logbook'u znajduje się HASŁO, nie zapomnij o nim ... przyda Ci się w poszukiwaniu "Bursztynowej Enigmy" ...
CHANGE LOG:
- [21.01.2009] - zniknięcie skrzynki - Tymczasowo niedostępna
- [26.01.2009] - reaktywacja skrzynki - Gotowa do szukania
- [02.03.2009] - skrzynka jest na swoim miejscu
- [19.03.2009] - skrzynka jest na swoim miejscu
- [20.08.2009] - skrzynka jest na swoim miejscu
- [15.11.2009] - zdjęcie hasła do LOG-u
- [11.06.2010] - akcja czysty mobilak
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.