Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
PKP 375 Międzyrzecz - OP8MK3
Most na Paklicy
Właściciel: mszasz
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 50 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 12-06-2017
Data utworzenia: 12-06-2017
Data opublikowania: 12-06-2017
Ostatnio zmodyfikowano: 12-06-2017
17x znaleziona
1x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 2 obserwatorów
141 odwiedzających
16 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Weź coś do pisania  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 

Szlakiem nieczynnej linii kolejowej Nr 375

 

W latach 1907-1909 trwała budowa kolei z Toporowa do Międzyrzecza. Łączyła ona powstałe już wcześniej linie kolejowe Frankfurt – Poznań (1870) i Międzyrzecz – Międzychód (1887). Uroczyste otwarcie linii kolejowej nastąpiło w dniu 1 sierpnia 1909 roku. Z powodu urozmaiconej rzeźby terenu, budowniczowie kolei często stawali przed dużymi problemami. Widoczne ślady rozwiązań inżynieryjnych to liczne nasypy, wykopy i wiadukty. Dzięki temu szlak jest bardzo malowniczy.

Niestety świetność dawno minęła, od 1989r zaczął się powolny koniec. Od 2000r linia nieprzejezdna od  Nietoperka do Sieniawy . W roku 2008 oczyszczono tory i wznowiono ruch pociągów towarowych na odcinku Toporów Sieniawa gdzie wznowiła działalność kopalnia węgla brunatnego. Również od Międzyrzecza do Nietoperka linia funkcjonuje dla wojska. Jednak jest to używanie torów bardzo sporadyczne.

Czasem okazyjnie do Łagowa przyjeżdża parowóz z zabytkowym składem wagonów.

Do mostu trzeba dojść pieszo, niedaleko, ale w nagrodę piękne widoki, czysta rzeka i można nóżki pomoczyć. To w zasadzie początek trasy do Toporowa, jednak obecnie kończy się w Nietoperku rampą dla wojska. 

Skrzynka jest na górze od strony południowej

 

Obrazki/zdjęcia
Most to szumnie powiedziane
Skrzynka
Tam za kamykami
Wpisy do logu: znaleziona 17x nieznaleziona 1x komentarz 1x Wszystkie wpisy