W Fundacji Generacja narodził się pomysł, by pokazać dawne szlaki Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego.
Historyczna Droga na Matarnię - Maternerweg - różniła się od obecnie biegnącej (Drogi Materniana).
Rozpoczyna się zaraz za leśniczówką, mieszczącą się przy Dolinie Radości, przy skrzyżowaniu Drogi Węglowej z Drogą na Matarnię.
Skrzynka to nocny multak ze świetlikami.
Kesz składa się z trzech etapów. Każdy z etapów jest oznaczony innym kolorem odblasku.
Trasę, przez to, że nocna i w lesie, uważam za trudną: gałęzie, konary, dzikie zwierzęta.
Odległość między startem a finałem to około 1.5 km.
Aby znaleźć odblaski czasem, często musisz się porozglądać, obrócić !, a nawet zawrócić.
POLECAM ZDOBYWANIE KESZA W PARACH LUB WIĘKSZYCH GRUPACH.
Potrzebny sprzęt:
*latarka,
*kompas,
*apka z mapą nieba lub mapa nieba, umiejętność rozpoznania planet i gwiazd za ich pomocą
*długopis, kartka.
* dwie baterie AAA
Jak to multak, zaczynamy od współrzędnych.
Etap pierwszy: pomarańczowe odblaski przeprowadzą Cię przez kilka miejsc, z których musisz spisać następujące dane x i y (każdy x i y może mieć różną wartość, ale i taką samą):
1 miejsce : xb/Fy
2 miejsce: xd/Fy
3 miejsce: xc/Fy
4 miejsce: xc/Fy
Jak rozpoznasz, że to to miejsce? Każde z nich będzie oznaczone odblaskowym plusem +.
Spisane wartości zatrzymaj na później, przydadzą się przy finale.
Etap drugi: czerwone odblaski poprowadzą Cię dalej, do błyszczącej litery T.
Tu wyznacz azymut około 125 i przejdź 10 metrów do rozłożystego drzewa, tu znajdziesz ukryty w ziemi pojemnik z zaszyfrowanym tekstem. Aby odszyfrować go, poszukaj w odległości około 8 metrów od drzewa w kierunku N (rownież rozlorzyste drzewo) narzędzie w pudełku.
Etap trzeci: poprowadzą Cię białe odblaski. Tu musisz dojść do kolejnej litery T.
Wyznacz azymut około 7 stopni i przejdź około 10 metrów (w korzeniach wykrotu), tam znajdziesz potrzebne urządzenie w pudełku.
Wróć pod literkę T, wyznacz kolejny azymut około 204 i przejdź około 12 metrów.
Tu na drzewie , na wysokości około 1,5 metra szukaj mocowania, do którego możesz włożyć znalezione przed chwilą narzędzie. Skieruj je w górę.
A teraz szukaj finału :)
Finał
Spisane wcześniej dane z pierwszego etapu zsumuj, otrzymany wynik nazwijmy H. Przed otrzymany wynik (H) wpisz 1, a za otrzymany wynik (H) wpisz 7 (przykład : 1H7). To pozwoli Ci na złamanie pierwszego zabezpieczenia.
Kolejne zabezpieczenie: Przekręć gałkę w lewo dwa razy, zatrzymaj się na 12. Następnie przekręć gałkę w prawo i zatrzymaj na 25.
Gratuluję!
Bardzo dziękuję za zdobycie kesza.
Sprzęt z etapu drugiego i trzeciego należy odnieść na miejsce.
Bardzo Was proszę o szczelne zamykanie pojemników, tu prośba do nowych jak i starych keszozbieraczy.
Osoby które nie czują się na siłach niech sobie odpuszczą, jak bardzo będą chciały zdobyć skrzynkę niech do mnie napiszą, coś poradzimy.
Znalezienie kesza w dzień jest oczywiście możliwe. Uprzedzam, że ominie Was jednak fajna zabawa.
Proszę być wyrozumiałym w przypadku nie działania finału, jest to bardzo delikatna konstrukcja, jeżeli zostanie źle potraktowana przez poprzednich zdobywców, może nie zadziałać wtedy tylko pomoże serwis (nie podaje namiarów na finał).
Tradycyjnie malkontentom i marudom zalecam odpoczynek w domowym zaciszu.
Na koniec bardzo dziękuję Miki. za przetestowanie trasy i cenne wskazówki.
Skrzynka ponad miesiąc w terenie przed publikacją, sprawdzana kilka razy nocą i kilkakrotnie w dzień. W obecności liści jak i bez nich.