Historia
Po wybudowaniu dwóch głównych linii kolejowych równoleżnikowo łączących Berlin z Prusami Wschodnimi rozpoczęto wytyczanie i budowanie linii poprzecznych i skośnych. Taką linią przecinającą rzadko zaludnione obszary pojezierza była Pomorska Kolej Centralna (Centralpommersche Eisenbahn) łącząca Runowo Pomorskie z Chojnicami. Towarzystwo Akcyjne Pomorskiej Kolei Centralnej otrzymało koncesję na budowę w 1870 roku. Na skutek finansowych trudności towarzystwo nie było w stanie samodzielnie zrealizować budowy. W 1875 roku budowa linii została przekazana pod zarząd Królewskiej Kolei Wschodniej i została dokończona przez państwo w latach 1877 - 1878. Odcinek Człuchów - Czarne otwarto 6 stycznia 1878 roku. Po roku 1900 na całej długości linii zbudowano drugi tor. Prawdopodobnie wtedy, lub niedługo później niedaleko miejscowości Jaromierz, wtedy nazywającej się Klausfelde, powstał wiadukt drogowy nad torami.
Źródła:
http://bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=471&od=1&do=63&ed=&okno=historia
http://www.szczecinek.org/forum/viewtopic.php?t=652
Jest to jednoprzęsłowy wiadukt łukowy, o konstrukcji żelbetowej, z jazdą górą. Pomost opiera się na łuku za pośrednictwem żelbetowych słupów.
Aby znaleźć skrzynkę należy się wspiąć kawałek po łuku wiaduktu. Jeśli nie czujesz się na siłach nie ryzykuj! Proszę o dokładne maskowanie skrzynki.
Dla bezpieczeństwa lepiej unikać podejmowania skrzynki w czasie przejazdu pociągu, za to można wtedy wykonać ciekawe zdjęcia z wiaduktu.