ZAGUBIENI W NAWII
6. Sędziwe Drzewo
Witajcie, Zagubione Dusze! Stoicie pod SĘDZIWYM DRZEWEM, będącym siedzibą leśnych Wił. Bądźcie czujni, bo wobec ludzi i ich dusz Wiły są nader kapryśne. Czasem bywają życzliwe i pomocne - przepowiadają pogodę lub przyszłość za pomocą runicznych deszczułek wróżebnych, jednak rozgniewane potrafią nie tylko spłatać figla, ale także poważnie dokuczyć. Najlepiej zatem uchodźcie czym prędzej, nim zorientują się, że wkroczyliście w ich dziedzinę.
Zdobyliście zgubione przez Wiły WIDZĄCE SZCZAPY, za które WOŁCHW obdarował Was IMIENIEM dla WIJA.
Teraz powinniście się udać w okolice SOWIEGO KURHANU, kryjówki STRZYGONIA. Za swego życia był zielarzem, którego za dobroć i okazywaną pomoc spotkały od ludzi same przykrości. Zamordowany w okrutny sposób przez wieśniaków z podjudzenia zawistnych kapłanów, przemienił się w demona. Nocami napadał na ludzi, wysysał im krew i wyżerał wnętrzności, mszcząc się w ten sposób za wyrządzone mu za żywota krzywdy. Nie posłuchał nakazu bogów, którzy - uznawszy, iż rachunki zostały wyrównane - zakazali mu dalszej zemsty. Rozgniewani uwięzili go w NAWII, gdzie z braku śmiertelników poluje na zbłąkane dusze. Aby podejść do STRZYGONIA musicie mieć ze sobą CUCHNĄCY KIEŁ, który pozwoli go obłaskawić. Jeśli uda Wam się odszukać i oddać STRZYGONIOWI garść CUCHNĄCYCH KŁÓW, możecie być pewni, że udzieli Wam pomocy w zdobyciu SERCA dla WIJA i jednego z CZTERECH ŻYWIOŁÓW. Strzeżcie się jednak, by nie rozzłościć STRZYGONIA nieostrożnym słowem i brakiem atencji. W gniewie nie ma opamiętania i gotów przełamać wstręt i strach spowodowany bliskością CUCHNĄCEGO KŁA i - wyssawszy z Was część many - sprawić, że z braku sił do powrotu zostaniecie w NAWII na wieczność.
Ruszajcie w okolice SOWIEGO KURHANU po CUCHNĄCE KŁY.
GEOCACHE: Kesz to mały klipsiak ukryty na kordach.
Skrzynka jest szóstym etapem gry nocnej "Zagubieni w Nawii" realizowanej w ramach II Świętokrzyskiego Keszowania - Ameliówka 2015. Kesze zostały opublikowane jako tradycyjne i można je zdobywać w dowolnej kolejności, jednak jeśli chcecie choć trochę poczuć klimat oryginalnej gry, zachęcamy do zdobywania ich nocą i zgodnie z kolejnością sugerowaną w scenariuszu (patrz numery przy nazwach skrzynek). Ze skrzynek nic nie należy zabierać. W logbookach znajdziecie literki z cyfrowymi odpowiednikami - spiszcie je, bo to one pomogą Wam dotrzeć do skrzynki finałowej. W czterech keszach znajdziecie też nazwy żywiołów, które będą potrzebne do ich zalogowania.
Scenariusz gry jest chroniony prawami autorskimi zgodnie z zapisami "Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych" (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83). Chcesz wykorzystać scenariusz? Nie ma sprawy, ale najpierw zapytaj autora, co, jak, dlaczego i na jakich warunkach.