ZAGUBIENI W NAWII
5. Senne Ziele
Witajcie, Zagubione Dusze! Znajdujecie się w ŚWIĘTYM GAJU, w którym na zesłaniu żyje WOŁCHW. Kapłan z woli Welesa cierpi na bezsenność, ma więc wiele czasu, z którym nie wie, co zrobić. Ckni mu się zatem okrutnie, a bezczynność wprawia go w złe samopoczucie. Nieczęsto miewa gości, więc, kiedy już ktoś do niego zawita, musi się liczyć z tym, że nie będzie mu łatwo opuścić to miejsce. Spragniony towarzystwa WOŁCHW robi wszystko, by zatrzymać odwiedzających. Jeśli nie udaje mu się to po dobroci lub podstępem, gotów posunąć się do użycia przemocy. Nie wolno dać mu się wciągnąć w rozwlekłe dysputy, namówić na poczęstunek lub przekupić.
Właśnie zdobyliście i oddaliście magowi SENNE ZIELE, dzięki czemu zyskaliście jego przychylność. Otrzymaliście za swój podarek jeden z CZTERECH ŻYWIOŁÓW.
Aby zaś otrzymać IMIĘ dla WIJA, musicie dla WOŁCHWA zdobyć WIDZĄCE SZCZAPY, których potrzebuje, by znów móc wróżyć. Sądzi bowiem, że patrzenie w przyszłość będzie doskonałą rozrywką i pozwoli zabić czas, kiedy znów nie będzie mógł zasnąć. Nie może jednak pójść po nie sam pod SĘDZIWE DRZEWO, ponieważ, czeka na WELESA, licząc na to, że panu zaświatów w końcu minie złość i przyjdzie, by oznajmić mu decyzję o odwołaniu kary wygnania.
Ruszajcie pod SĘDZIWE DRZEWO po WIDZĄCE SZCZAPY.
GEOCACHE: Kesz to mały pojemnik w leśnym maskowaniu. Hasło do logu pisane wielkimi literami (znajdziesz je w logbooku).
Skrzynka jest piątym etapem gry nocnej "Zagubieni w Nawii" realizowanej w ramach II Świętokrzyskiego Keszowania - Ameliówka 2015. Kesze zostały opublikowane jako tradycyjne i można je zdobywać w dowolnej kolejności, jednak jeśli chcecie choć trochę poczuć klimat oryginalnej gry, zachęcamy do zdobywania ich nocą i zgodnie z kolejnością sugerowaną w scenariuszu (patrz numery przy nazwach skrzynek). Ze skrzynek nic nie należy zabierać. W logbookach znajdziecie literki z cyfrowymi odpowiednikami - spiszcie je, bo to one pomogą Wam dotrzeć do skrzynki finałowej. W czterech keszach znajdziecie też nazwy żywiołów, które będą potrzebne do ich zalogowania.
Scenariusz gry jest chroniony prawami autorskimi zgodnie z zapisami "Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych" (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83). Chcesz wykorzystać scenariusz? Nie ma sprawy, ale najpierw zapytaj autora, co, jak, dlaczego i na jakich warunkach.