"Berlinka" to potoczna nazwa budowanej przed i w czasie II wojny światowej autostrady, która miała połączyć niemiecką stolicę z pozostającym na rubieżach III Rzeszy Królewcem.
Trasę berlinki wytyczono z Berlina poprzez Szczecin, i dalej przez okolice dzisiejszego Chociwla i Złocieńca do Barwic i Szczecinka. Następnie rozważano dwa warianty: północny przez Miastko i Bytów w kierunku Kościerzyny i Gdańska. W drugim wariancie berlinka z okolic Szczecinka skręcać miała bardziej na południe w kierunku na Człuchów i Chojnice.
Na terenie dzisiejszego pojezierza Drawskiego do wylania betonu nowej autostrady nigdy nie doszło. Prowadzone były jednak w czasie wojny szeroko zakrojone roboty ziemne na całym zamierzonym odcinku od Lisowa do Szczecinka. Pozostałości tych prac w postaci nasypów przyszłej autostrady widoczne są do dziś, m.in. na terenie Nadleśnictwa Czaplinek. Prace wykonywali jeńcy wojenni i przymusowi robotnicy zakwaterowani w kilkunastu obozach wzdłuż planowanej arterii. Prace nad autostradą przerwano i obozy zlikwidowano w 1943 roku.
Skrzynka znajduję się przy kamiennym wiadukcie, pod drzewem.
Skrzynka należy do projektu SKARB LEŚNIKA.
Pamiętajcie o spisaniu literek i cyfr aby zdobyć finał.
Pamiętajmy, że ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami leśnymi jest dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami dopuszczającymi ruch po tych drogach. Nie dotyczy to inwalidów poruszających się pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb.
Postój pojazdów na drogach leśnych jest dozwolony wyłącznie w miejscach oznakowanych (parkingach leśnych).
Skrzynka została założona w celu uczczenia 70-lecia Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Szczecinku. Projekt figuruje pod nazwą Geościeżka „Skarb Leśnika”