Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Dworzec PKP - OP838W
Eigenaar: najmrek
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 234 meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 20-07-2014
Gemaakt op: 20-07-2014
Gepubliceerd op: 20-07-2014
Laatste verandering: 22-09-2023
97x Gevonden
0x Niet gevonden
2 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
83 x Bekeken
70 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Opmerking van OC Team

Data: 22-09-2023 11:45, dodane przez Bartek111:Zmiana kordów z oryginalnych
N 50° 19.762'
E 19° 11.184'
Na te z wpisu coośka
N 50 19.827
E 19 11.072
Do tego zmiana spoilera - obrazka
Do tego zmiana spoilera - tekstu

Beschrijving PL

Skrzynka umieszczona na jednym z dwóch dąbrowskich dworców kolejowych. W centrum DG znajdują się dwa budynki będące niegdyś dworcami kolejowymi, aktualnie oba nieczynne.

Starszy (ten między torami, przygotowany do wyburzenia) był dworcem kolei Warszawsko - Wiedeńskiej, nowszy to dworzec kolei Nadwiślańskiej. 

Dworzec kolei Warszawsko - Wiedeńskiej: 

Tory kolei Warszawsko-Wiedeńskiej dotarły do Dąbrowy w 1858 roku. Postanowiono do istniejącej linii kolejowej dobudować odgałęzienie z Ząbkowic do Sosnowca. Linia ta nie pokrywała się z innymi istniejącymi torowiskami. W związku z tym musiały powstać nowe budynki dworcowe. Wybudowano budynek dworca oraz magazyny towarowe. Powstały bocznice dochodzące do huty Bankowej i kopalni Paryż.
Wraz z rozbudową bocznic oraz przeniesieniem (wybudowaniem nowego) dworca kolei Nadwiślańskiej, budynek kolei Warszawsko-Wiedeńskiej znalazł się pomiędzy torowiskami. Można było do niego dojechać drogą prowadzącą do huty, ale dla zwiększenia bezpieczeństwa podróżnych, około roku 1910, wybudowano metalową konstrukcję kładki ułatwiającą podróżnym dostanie się do budynku głównego dworca i na perony. Kładka została rozebrana w 2003 roku ze względu na jej zły stan techniczny.

Dworzec kolei Nadwiślańskiej: 

Budynek ten powstał jako nowa stacja kolejowa kolei Nadwiślańskiej (Iwangrodzko (Dęblińsko) - Dąbrowskiej, zwanej również "Radomką") w początkach XX wieku.
Poprzedni znajdował się w miejscu, gdzie dzisiaj stoi budynek Pałacu Kultury Zagłębia. Ze względu na rozwój gospodarczy miasta, oraz zmianę układu torowisk dostosowaną potrzebą chwili, postanowiono na przeniesienie stacji w pobliże dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej.
Nowy budynek został wymurowany z cegły i otynkowany. Obok istniały magazyny towarowe i bocznice kolejowe.
Ze względu na bezpieczeństwo pasażerów dworca, około roku 1910 wybudowano metalową konstrukcję kładki ułatwiającą podróżnym dostanie się do budynku głównego dworca Warszawsko-Wiedeńskiego i na perony. Kładka została rozebrana w 2003 roku ze względu na jej zły stan techniczny.

Odnośnie kesza:

Mikro-magnetyk umiejscowiony przy dworcu kolei Nadwiślańskiej. Przy podejmowaniu uważać na bystry wzrok pani z "kasy biletowej" oraz oczekujących na pociąg. 

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
dworzec aktualnie (nieaktualny już spoiler)
dworzec stary
dworzec nowszy
Reaktywacja od Coośka