Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Żmigrodzko-Milicka Kolejka Powiatowa No II - OP830H
jak kolejka, to kolejka
Owner: krogulec
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 106 m. ASL.
 Region: Poland > dolnośląskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 06-07-2014
Date created: 09-07-2014
Date published: 09-07-2014
Last modification: 08-10-2017
96x Found
6x Not found
0 notes
watchers 2 watchers
79 visitors
73 x rated
Rated as: Excellent
8 x recommended
This cache is recommended by: [ocenzurowano_1], bamba, kitomasz, legowojtas, noorbi, uhuhu, wipi2, Żancia
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Kesz umiejscowiony jest na trasie dawnej kolejki wąskotorowej w Dolinie Baryczy. W 2012 roku utworzono tu bardzo przyjemną, spokojną ścieżkę rowerową o długości niespełna 22 km, która wiedzie wzdłuż śladów dawnych torów. W miejscach gdzie kiedyś były stacje znajdują się przystanki - miejsca na odpoczynek. Polecam podejmowanie tej serii na rowerze, chociaż do większości miejsc można dojechać samochodem.

Wąski tor ze Żmigrodu do Milicza eksploatowano już od 1894r. Szybko odcinek ten przedłużono aż do stacji Sulmierzyce. Pociągi kursowały tutaj ze średnią prędkością 24 km/h. Wkrótce zbudowano też linię wąskotorową z Wrocławia do Trzebnicy i Prusic (tzw. Wrocławska Kolej Dojazdowa). W latach 1918/19 wraz z wybuchem Powstania Wielkopolskiego, które objęło swym zasięgiem także Sulmierzyce (wcielone po I wojnie świat. do Polski) linię skrócono do stacji Wodników (Ostrowąsy Milickie). Odcinek ten odbudowano tuż po przejęciu kolei przez PKP. Ostatni pociąg ze stacji Trzebnica Gaj odjechał 14 września 1991 roku. Tego dnia żmigrodzko-milicka kolej, po niemal 100-latach funkcjonowania, przestała istnieć.

Stacja Pracze (dawna nazwa: Protsch).

Dla odpoczynku wiata, stół i ławy, stojak na rowery itd.

Kesz to trochę nietypowy pojemnik. Zawiera logbook, ołówek, temperówkę, fanty na wymianę i certyfikaty.

(Aby posłuchać opowieści o tym miejscu można skorzystać z Mobilnego Przewodnika. Trzeba zadzwonić pod numer 71 7156666 (kod 3102) lub wysłać SMS o treści RI.MI.3102 pod numer 71068 i ściągnąć plik mp3.)     

 

Zmieniony rodzaj pojemnika, rozmiar, sposób mocowania, teren i trudność. Teraz to zwykłe, magnetyczne mikro.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 96x Not found 6x Note 0x Picture 1x All entries Gallery