OC logo
Banner
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Tradycyjna
difficulty terrain
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Gdański Żuraw - OP82KD
Właściciel: maryush
compass Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne. (WGS84)
altitude Wysokość: 6 m n.p.m.
location Województwo: Polska > pomorskie
type Typ skrzynki: Tradycyjna
size Wielkość: Mała
status Status: Zarchiwizowana
hidden Data ukrycia: 23-06-2014
creation-date Data utworzenia: 23-06-2014
last-mod Ostatnio zmodyfikowano: 30-08-2015
znaleziona 150x znaleziona
nieznaleziona 4x nieznaleziona
komentarz 9 komentarze
watchers 4 obserwatorów
visits 0 odwiedzających
votes 128 x oceniona
score Oceniona jako: znakomita
rekomendowana 16 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Czarodziej, ewwka, g00di, JArosław., JAsiek., lilium, Mariusz65, Marszal789, misiek, niemen, Qbacki, Rey, Robcon, schron, sloma_85, ulla513
Aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki,
musisz się zalogować.
attributes Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Dostępna dla niepełnosprawnych  Miejsce historyczne  Dostępna rowerem  Zalecane szukanie nocą 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC. link
description Opis PL

Gdański Żuraw - jedna z ikon Gdańska, jego wizerunek jest tak popularny jak Fontanny Neptuna, czy Kościoła Mariackiego. Obowiązkowy punkt wycieczki dla każdego turysty odwiedzającego Gdańsk. Dlaczego dotychczas nie miał swojego kesza, nie wiadomo...

Za Wikipedią:

Żuraw – zabytkowy dźwig portowy Gdańska, usadowiony pomiędzy pylonami Bramy Szerokiej nad Motławą. Jest jedną z filii Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku.   Historia   Brama Szeroka (jedna z tzw. bram wodnych Głównego Miasta) istniała już w 1363, a z 1367 zachowała się łacińska wzmianka o dźwigu (caranum).   W obecnym kształcie żuraw zbudowano w latach 1442-1444. Służył przede wszystkim jako urządzenie portowe do załadunku towarów (głównie piwa) i balastu na statki, oraz do stawiania ich masztów. Urządzenie było w stanie podnieść ciężar czterech ton, na wysokość jedenastu metrów. Mechanizmem są dwa bębny o średnicy około sześciu metrów. Jako siłę napędową wykorzystywano ludzi stąpających wewnątrz tych bębnów (tzw. kół deptakowych).   Żuraw został podpalony w 1945, gdy miasto zdobyła Armia Czerwona. Ocalały mury okalające drewnianą konstrukcję. Po II wojnie światowej zrekonstruowano część drewnianą.

Skrzynka

Po reaktywacji. Mała tradycyjna skrzynka umieszczona bardzo niedaleko Żurawia. Z powodu bardzo ruchliwego miejsca BARDZO zalecane jest szukanie NOCĄ, szczególnie że dobieranie się do kesza nie będzie proste i może się postronnym wydać nieco dziwne. W skrzynce fanty, certyfikaty itd. Miłej zabawy! ;)

A jak znów spalicie kesza, to na trzeci raz dostaniecie już nudnego mikrusa na magnesie, o! ;p

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
travelbug Geokrety

geokret  Koka Kola - Całkowity dystans: 1245 km

Obrazki/zdjęcia
Żuraw z dołu
Żuraw z góry
Żuraw z tyłu