Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 500 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Tradycyjna
difficulty terrain
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Bahnhof Koitz - OP81F0
Był sobie dworzec
Właściciel: EDUsilesia_TEAM
compass Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
altitude Wysokość: 99 m n.p.m.
location Województwo: Polska > dolnośląskie
type Typ skrzynki: Tradycyjna
size Wielkość: Mała
status Status: Gotowa do szukania
hidden Data ukrycia: 24-04-2014
creation-date Data utworzenia: 09-05-2014
published-date Data opublikowania: 09-05-2014
last-mod Ostatnio zmodyfikowano: 09-05-2014
znaleziona 37x znaleziona
nieznaleziona 1x nieznaleziona
komentarz 1 komentarze
watchers 3 obserwatorów
visits 17 odwiedzających
votes 27 x oceniona
score Oceniona jako: dobra
Aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki,
musisz się zalogować.
attributes Atrybuty skrzynki

Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna rowerem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC. link
description Opis PL

Budowa połączenia z Malczyc do Wołowa sięga początku XX wiek. Miało to być uzupełnienie prywatnych kolejek cukrowniczych Jawor - Malczyce i Strzegom - Malczyce.

Koncepcja zachodniej linii obwodowej dla Wrocławia uzyskała ok. 1912 roku akceptację parlamentu pruskiego, stąd budowę linii sfinansowano ze środków państwowych. Budowę rozpoczęto na przełomie 1913/1914 od najbardziej skomplikowanej budowli inżynieryjnej - trójprzęsłowego, 182-metrowego mostu przez Odrę w Lubiążu. Wybuch wojny spowolnił budowę linii, stąd blisko dwunastokilometrowy odcinek  Wołów - Rataje oddano do użytku 1 maja 1916 roku, a 3-kilometrowy odcinek Rataje - Lubiąż 15 grudnia tegoż roku. Kwestie militarne i kryzys powojenny nie pozwoliły na ukończenie linii, stąd brakujący blisko 9-kilometrowy odcinek Lubiąż - Malczyce oddano do użytku dopiero 1 maja 1923 roku i to za cenę nieukończenia wszystkich prac budowlanych.

Stacja Kawice. Przed wojną kursowały 3-4 pary pociągów lokalnych na dobę. 24-kilometrową trasę pociąg pokonywał w 50 minut. 

Skrzynka dwusystemowa OC/GC.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Dawny widok dworca w latach 1925-27
Wpisy do logu: znaleziona 37x nieznaleziona 1x komentarz 1x Wszystkie wpisy