Dzieje dworca związane są z rozwojem węzła kolejowego w Zakopanem. Został on rozbudowany w latach 1937‑1939 z okazji Narciarskich Mistrzostw Świata FIS, a autorem projektu był inż. Zenon Thienel z Politechniki Lwowskiej. Dobudowę parterowej części obejmującej restaurację oraz część socjalną, „dowiązano” do kompleksu pierwotnych budynków i poprowadzono w kierunku wolnostojącego budynku piętrowego. W latach 70. XX w. nadbudowano pierwotną parterową przewiązkę kondygnacją I piętra. Kompleks dotrwał do dzisiejszych czasów z wprowadzonymi w latach 1937‑1939 i w latach 70-tych zmianami.
Obiekt reprezentuje typowy dla okresu powstania typ architektury eklektycznej, charakterystycznej dla galicyjskiej prowincji. Dobudowana w latach 1937‑1939 część nosi pewne znamiona architektury funkcjonalnej.
Więcej znajdziecie na stronie: http://www.zamoyski.pl/index.php/szlak-zamoyskiego/kolej-zelazna?showall=&start=2
Kesz to pojemnik na kanapki.
Źródło: http://www.zamoyski.pl/
Pomiar dokonano Garminem 60CSx z dokładnością do +/- 5m.