Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Dworzec kolejowy w Policach - OP78D7
niestety już nieczynny...
Owner: Pipelki
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 12 m. ASL.
 Region: Poland > zachodniopomorskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Archived
Date hidden: 23-12-2013
Date created: 23-12-2013
Date published: 23-12-2013
Last modification: 13-03-2018
51x Found
9x Not found
4 notes
watchers 2 watchers
21 visitors
43 x rated
Rated as: Excellent
1 x recommended
This cache is recommended by: Dana i Piotr
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Dangerous Cache  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Stary dworzec kolejowy w Policach znajdował się tam, gdzie stoi dzisiejszy dworzec; przy ulicy Banhof Strasse (Dworcowej), obecnej - Batorego. Dworzec powstał w 1898 roku. Na trasie do Trzebieży kursowała linia 406, która miała połączyć m.in. Pomorzany, Niebuszewo, Pogodno z zakładami produkcyjnymi położonymi nad Odrą. Linia kursowała do 1945 roku.

Po 1945 r. otwarto dla ruchu pasażerskiego przystanek Szczecin Gocław Towarowy, czynny do lat 70. Na początku lat 70. uruchomiono przy Zakładach Chemicznych przystanek Police Zakład.

Według Sieciowego Rozkładu Jazdy Pociągów z przełomu 1980/81 r. do Trzebieży kursowało 15 par pociągów, z czego aż 10 par zaczynało lub kończyło trasę na stacji Szczecin Turzyn. Do tego kursowały jeszcze inne pociągi (głównie lokalne dalekobieżne), które kończyły bieg na stacji Szczecin Niebuszewo. Podobny stan trwał aż do końca lat 80. XX wieku. W grudniu 1982 r. zakończono elektryfikację linii. Później zaczęto stopniowo ograniczać kursowanie pociągów na tej linii. W 1990 r. między Turzynem a Drzetowem położono drugi tor, a 10 lat później zlikwidowano drugi tor między Policami a Jasienicą. Ostatnim pociągiem dalekobieżnym kursującym z/do Niebuszewa był Czcibor do/z Wrocławia Głównego w 2000 r. 30 września 2002 r. pojechał ostatni pasażerski pociąg na linii 406. Po elektryfikacji głównym taborem obsługującym linię były EZT z serii EN57. Linia jest czynna tylko dla pociągów towarowych, głównie kursujących do/z Zakładów Chemicznych Police S.A. W roku 2008 próbowano przywrócić ruch pasażerski w sezonie letnim lecz uruchomienie przejazdów zostało wstrzymane ze względu na zdewastowane dworce i sprzeciw burmistrza Gminy Police.

Ze względu na miejski charakter linii (w granicach administracyjnych Szczecina i Polic znajduje się ok. 80%), na jej niespełna 36-kilometrowej trasie znajdują się aż 23 wiadukty, w tym 14 nad torami, 8 pod nimi, jedna kładka dla pieszych, oraz 21 przejazdów kolejowych.


                                                                                                             źródłó: internet

Dworzec Police


OPIS KESZA:

Mikromagnetyk ukryty pod kordami (+/- 1-2m). Wieczorową porą proszę uważać na 'miejscowych'...

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
1900r
1915-1930r
1940r Główne wejście
2013r.
Już blisko...
Log entries: Found 51x Not found 9x Note 4x All entries