Most
blachownicowy na Jeziorce powstał z jednym tylko przęsłem, jako że linia była wtedy jednotorowa. Drugi tor na odcinku Tarczyn-Czachówek oddano do użytku w 1960, a dodanie drugiego przęsła mostu wymagało poszerzenia całego obiektu. Jak przyjrzycie się od spodu konstrukcjom obu przęseł, to zauważycie że różnią się one między sobą. Most został wyremontowany w 2005 roku.
Warto rzucić okiem na mapę topograficzną, lub satelitarną, okaże się wtedy że Jeziorka została uregulowana w tym miejscu (na długości ponad 200m) pod budowę przeprawy... poza tym bardzo ładnie się wije w dolinie. A właśnie, w tym miejscu dolina od wschodu kończy się stromą i wysoką skarpą, a eSeŁka wchodzi w wykop, natomiast od zachodu teren łagodniej opada ku dolinie, skarpa na skraju doliny jest niewysoka, a linia podchodzi dłuuugim nasypem.
Skrzynkę umieściłem pod przęsłami, na betonowym przyczółku. Byłaby tradycyjna, ale współrzędne ustawiłem na środek mostu. Żeby dowiedzieć się na który pryczółek wleźć, stań pod mostem i poszukaj daty jego budowy:
- jeśli data jest liczbą parzystą, to skrzynka jest na zachodnim przyczółku,
- jeśli zaś nieparzystą, to na wschodnim.
UWAGA! Skrzynka jest trudna i niebezpieczna, odradzam zdobywanie gdy jest mokro, zwłaszcza w czasie deszczu, a już absolutnie gdy jest lód i śnieg. A jeśli przechodzisz przez most, uważaj na pociągi!