Please log in to see the coordinates.
Cache attributes
Description
PL
W 2-ch ostatnich lokalizacjach stosowano zadymianie w celu uwiarygodnienia atrap oraz wciągnięcie samolotów w pułapkę w postaci baterii dział przeciwlotniczych, tzw. FLAK.Atrapy (prawdopodobnie drewniane) znajdowały się na północnych-wschód od komina, obecnie jest to miejsce nadal odkryte (w przeciwieństwie do zalesionego Zalesia) i niezagospodarowane więc można sobie łatwo wyobrazić ich rozmieszczenie (naturalnie po atrapach nie ma śladu) – po lewej zdjęcie lotnicze (kesz/zadymiacz zaznaczony jako X) i plik kmz dla dociekliwych (polecam funkcję “transparency”) - ścieżki widoczne na zdjęciu nadal istnieją! Oczywiście po drewnianych konstrukcjach nie pozostał ze zrozumiałych względów żaden ślad.
Położenie komina może być przypadkowe gdyż dotarłem do relacji pierwszych powojennych mieszkańców Uniemyśla, którzy pamiętali resztki atrap stojących na terenie planowanym pod pola rolnicze i ściąganie kominów zadymiaczy przy pomocy koni. Poza tym, w odróżnieniu od tych w Zalesiu, zadymiacz nie stoi na ceglanym podwyższeniu, choć cegły, wyglądające na oryginalne, leżą starannie ułożone tuż obok.
Po lewej zdjęcie lotnicze atrap w okolicach Nowej Jasienicy (około 7 km na SW) - tam nie udało się odnaleźć żadnego komina więc "Mgłę Wojny III" nie planuję zakładać
:
Co do skrzynki:
Skrzynka zakopana płytko tuż koło (30cm) komina - przykryta tym na co wskazuje zdjęcie spojlerowe (więcej informacji w podpowiedzi).
Samochód można zostawić w okolicach POI 1. W 4x4 można zrobić prawie drive-in.
Dla pierwszej 3 znalazców przewidziane są certyfikaty FTF, STF, TTF –Powodzenia!
Przy opracowywaniu opisu korzystałem z materiałów dostępnych na forum.police.info.pl (dział „Historia”).
Edycja 2014.05.31: drobne korekty językowe + link do zdjęcia lorniczego.
Additional waypoints
| Symbol | Type | Coordinates | Description |
|---|---|---|---|
|
Interesting place | --- | Lokalizacja dział p.lot. |
Additional hints
Pictures
Log entries:
21x
2x
3x