Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Sukkub InO - Trasa Geocachingowa - OP6D3F
taki trochę inny rajd na orientację ;)
Właściciel: Biedak
Lista uczestników
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 53 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Wydarzenie
Wielkość: Bez pojemnika
Status: Zarchiwizowana
Czas: 13:00 h    Długość trasy: 19.00 km
Data rozpoczęcia wydarzenia: 26-10-2013
Data utworzenia: 28-07-2013
Data opublikowania: 28-07-2013
Ostatnio zmodyfikowano: 15-11-2013
16 Uczestniczyło
12 Będzie uczestniczyć
14 komentarze
watchers 6 obserwatorów
7 odwiedzających
9 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna w określonych godzinach lub płatna  Zalecane szukanie nocą  Skrzynka niebezpieczna  Potrzebna latarka  Potrzebny kompas  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 

W związku z tym, że od dawna biorę udział w imprezach na orientację, od kilku lat również je organizuję, a geocaching również stał się już niedłączną częścią mojego życia, postanowiłem spróbować połączyć te dwie pasje i przygotować taką eksperymentalną geocachingową trasę w ramach drugiej edycji GDAKKowego rajdu Sukkub.

 

Wielu stałych uczestników imprez na orientację bawi się również w geocaching, a dla keszerów nieobeznanych z tą formą spędzania wolnego czasu może być to dobre wprowadzenie w świat InO. Pomysł ten kiełkował we mnie już od dawna, ale tak naprawdę dopiero przy okazji organizacji Sukkuba mogę go zrealizować w pełnej formie.

 

 

Rajd odbędzie się w ostatni weekend października w okolicach Strzebielina. Znamy już lokalizację bazy rajdu - to gimnazjum przy ul. Leśnej 18 (dokładnie pod współrzędnymi).

 

Zostały już opublikowane komunikat startowy oraz regulamin Sukkuba. Pełen tekst obu dokumentów można przeczytać pod adresem oficjalnej strony rajdu:
http://www.sukkub.pl/ - tam tez należy się zapisywać na trasę.







Oto najważniejsze informace dotyczące trasy geocachingowej:

 

I. Trasa Geocachingowa (G) – (ok. 18 km) „Wrota podziemi” limit 35 zespołów (w zespole od 1 do 3 osob)

 Trasa typu scorelauf, ze startu wspólnego, z wydłużonym limitem czasu w stosunku do długości trasy. Choć nadal trudna nawigacyjnie, to jednak najłatwiejsza z tras pieszych, nastawiona na odnajdywanie tzw. skrzynek (ang. geocache) ukrytych w pobliżu punktów kontrolnych. Odnalezienie skrzynek będzie możliwe dzięki dokładnym wytycznym, które podane będą na mapie lub osobnym arkuszu dostarczonym na starcie. Na tej trasie dozwolone jest używanie nawigacji satelitarnej, dlatego też trasa nie będzie punktowana do odznaki InO.


Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:25 000, aktualność lata 60-te XX-go wieku.







II. Punkty kontrolne, skrzynki kontrolne i certyfikaty

1. Skrzynka kontrolna (SK) – ma postać oznaczonego logiem Imprezy, ukrytego oraz zamaskowanego pojemnika, różnej wielkości, zawierającego unikalny kod, a także wyposażonego w przyrząd do potwierdzania – środek do pisania lub perforator.
2. Skrzynki kontrolne lokalizuje się po odnalezieniu właściwego punktu kontrolnego (PK), a następnie zastosowaniu się do dostarczonych na starcie wytycznych.
3. Punkty kontrolne (PK) mają postać biało-czerwonej, podzielonej po przekątnej planszy InO (lampionu) o wymiarze kartki A4, opisanej na białym polu kodem oraz wyposażonej w przyrząd do potwierdzania – środek do pisania lub perforator,
4. Każdy punkt kontrolny powinien być ustawiony w miejscu charakterystycznym, przy czym miejsce to musi dać się jednoznacznie zlokalizować na mapie i w terenie.
 5. Jeżeli odległość ustawienia PK od miejsca charakterystycznego zaznaczonego na mapie jest większa niż 2 mm w skali mapy, to zespół nie ma obowiązku jego odszukania i za brak potwierdzenia tego punktu lub znajdującej się przy nim skrzynki (SK) nie może być ukarany (wymagane potwierdzenie braku punktu kontrolnego / skrzynki kontrolnej – BPK/BSK).
6. Jeżeli odległość ustawienia skrzynki kontrolnej (SK) od miejsca lub obszaru zlokalizowanego na podstawie podanych na starcie wytycznych jest większa niż 2 mm w skali mapy, to zespół nie ma obowiązku jej odszukania i za brak potwierdzenia tej skrzynki nie może być ukarany (wymagane potwierdzenie braku skrzynki kontrolnej - BSK).
7. Poza skrzynkami kontrolnymi (SK) i punktami kontrolnymi (PK) Organizator może dodatkowo ustawić na terenie imprezy: punkty stowarzyszone (PS), punkty mylne (PM), skrzynki stowarzyszone (SS) oraz skrzynki mylne (SM).
8. Punkt stowarzyszony (PS) z określonym punktem kontrolnym jest to punkt ustawiony w terenie, który ze względu na co najmniej jeden z poniższych warunków oddaje w przybliżeniu położenie punktu kontrolnego (PK)
- niewielka odległość od PK (nie mniejsza niż 2 mm w skali mapy),
- podobna forma terenu,
- specyfika mapy,
- inne informacje podane przez organizatora.
9. Punkt mylny (PM) nie jest punktem kontrolnym danej trasy lub punktem z nim stowarzyszonym i musi być oddalony od danego PK o co najmniej 5 mm w skali mapy.
10. Punkty stowarzyszone i punkty mylne oznacza się w terenie w taki sam sposób jak punkty kontrolne.
11. Skrzynka stowarzyszona z określoną skrzynką kontrolną jest to skrzynka umieszczona według takich samych wytycznych jak skrzynka kontrolna, ale względem punktu stowarzyszonego (PS) do właściwego punktu kontrolnego (PK).
12. Skrzynka mylna (SM) nie jest skrzynką kontrolną danej trasy lub skrzynką z nią stowarzyszoną i musi być oddalona od miejsca lokalizacji / obszaru poszukiwań danej SK o co najmniej 5 mm w skali mapy.
13. Skrzynki stowarzyszone i skrzynki mylne oznacza się w terenie w taki sam sposób jak skrzynki kontrolne.
14. Certyfikaty są to oznaczone logiem Imprezy kartki papieru w workach strunowych, unikalne dla każdej skrzynki kontrolnej, przeznaczone dla pierwszych zespołów, które odnajdą dany pojemnik. W każdej skrzynce znajdują się certyfikaty dla pierwszego (CP), drugiego (CD) oraz trzeciego (CT) zdobywcy, które zespół ma prawo zabrać (jeden certyfikat na zespół) i przedstawić na mecie w celu uzyskania dodatkowych punktów wagowych do klasyfikacji.
15. Certyfikaty mogą znaleźć się również w skrzynkach stowarzyszonych (SS) i mylnych (SM), ale dostarczenie ich na metę nie spowoduje przyznania dodatkowych punktów wagowych.








III. Na trasie Geocachingowej zwycięża uczestnik lub zespół, który za pokonanie trasy uzyskał największą liczbę punktów wagowych. W przypadku równej ilości punktów wagowych o kolejności decyduje większa liczba potwierdzonych skrzynek kontrolnych (SK).


IV. Na TRASIE GEOCACHINGOWEJ (G) obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).

1. Skrzynki kontrolne (SK) będą miały odpowiednią dodatnią wartość wagową, która zostanie ujawniona na mapie otrzymanej na starcie (minimum 10 punktów wagowych za SK).
2. O wadze poszczególnych skrzynek kontrolnych decydują następujące czynniki:
a) trudność zadań związanych ze zdobyciem SK
b) trudność terenu, w którym zdobywa się SK
c) konieczność zachowania dużej odległości między wysoko punktowanymi SK.
3. Potwierdzenie skrzynki stowarzyszonej (SK) powoduje przyznanie połowy punktów wagowych za daną SK.
4. W przypadku nieznalezienia skrzynki kontrolnej (SK) dopuszcza się potwierdzenie punktu kontrolnego (PK) w postaci planszy InO wartego 1 dodatni punkt wagowy.
5. Potwierdzenie punktu stowarzyszonego (PS) do punktu kontrolnego (PK) w postaci planszy InO nie powoduje przyznania żadnych punktów wagowych.
6. Potwierdzenie skrzynki mylnej (SM) lub punktu mylnego (PM) powoduje przyznanie 5 ujemnych punktów wagowych.
7. Każda zmiana potwierdzenia skrzynki kontrolnej lub punktu kontrolnego skutkuje przyznaniem 3 ujemnych punktów wagowych.
8. Brak opisu lub zły opis skrzynki kontrolnej skutkuje przyznaniem 1 ujemnego punktu wagowego.
9. Za każdy dostarczony wraz z kartą startową certyfikat pierwszego zdobywcy zespół otrzymuje 5 dodatnich punktów wagowych.
10. Za każdy dostarczony wraz z kartą startową certyfikat drugiego zdobywcy zespół otrzymuje 3 dodatnich punktów wagowych.
11. Za każdy dostarczony wraz z kartą startową certyfikat trzeciego zdobywcy zespół otrzymuje 1 dodatni punkt wagowy.
12. W przypadku przekroczenia podstawowego limitu czasu, za każdą minutę limitu spóźnień zespół traci 1 punkt wagowy.
13. W przypadku przekroczenia wyznaczonego limitu spóźnień, za każdą minutę spóźnienia zespół traci 10 punktów wagowych.


 

 

Trasa będzie miała około 18 kilometrów w linii prostej (z pominięciem przeszkód niemożliwych do pokonania), ale przy jej charakterze (scorelauf) każdy przejdzie tyle, ile będzie chciał. Zresztą warunkiem wpisu do eventowej skrzynki będzie po prostu oddanie karty startowej. Oczywiście rajd odbędzie się bez względu na pogodę ;) Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w rajdzie, ale jeśli ktoś nie będzie mógł, to nic straconego - wszystkie skrzynki (niektóre w zmienionej postaci) zostaną w terenie na stałe jako jeden wielki multicache, który można będzie zdobywać na zmienionych zasadach, które zostaną opublikowane później. Jesli wszystko dobrze pójdzie, to na Sukkubie odbędzie się również premiera mojego own cache'a, więc będzie okazja do zdobycia jeszcze jednej skrzynki :)

 


Jeśli chcecie się jeszcze czegoś dowiedzieć - pytajcie śmiało!



ZAPRASZAM !!!

 

  

FAQ


1. Czy na mapie będą podane współrzędne punktów kontrolnych?

NIE. Na starcie wszyscy uczestnicy dostaną jedynie mapę z zaznaczonymi PK i osobny arkusz z instrukcjami odnalezienia poszczególnych skrzynek. GPS ma służyć jedynie jako pomoc w nawigacji, aby nie zniechęcać do udziału w rajdzie tych keszerów, którzy dotąd nie mieli zbyt wiele wspólnego z imprezami na orientację.

2. Jak eventowa skrzynka będzie zarejestrowana w serwisie?

Będzie to jeden multicache, zarejestrowany po rajdzie, a wpisy będą możliwe dopiero po zweryfikowaniu kart startowych. Kolejność wpisów w zamyśle będzie skorelowana z klasyfikacją zespołów na trasie, więc FTF, STF i TTF (prawdopodobnie będą to namacalne, pamiątkowe certyfikaty) powędrują do zwycięzców.


3. Jakich typów skrzynek można spodziewać się na trasie?

Z założenia nie będzie skrzynek tradycyjnych, pojawią się natomiast szeroko pojęte skrzynki nietypowe, w tym multicache, offset multicache, quiz.

4. Czy osoby zapisane na event na OC będą automatycznie miały zapewnione miejsce na trasie?

Na pewno nie zabraknie miejsca dla osób zgłoszonych na OC, w razie potrzeby limit zespołów może zostać zwiększony. Jednakże trzeba będzie się zapisać również przez oficjalną stronę Sukkuba, choćby w celach uregulowania wpisowego, a także ze względów logistycznych - będzie nam potrzebna orientacyjna ilość map i dodatkowych arkuszy, które trzeba wydrukować.

5. O której godzinie rozpocznie się rajd?

Dokładna godzina nie jest jescze ustalona, informacje te będą pojawiać się na bieżąco. Prawdopodobnie godziną startu większości tras będzie godzina 18:00, natomiast trasa geocachingowa wystartuje 15 lub 30 minut wcześniej