TRZY KANAŁY
Most kolejowy nad Kanałem Gliwickim.
To ostatni most kolejowy na kanale, licząc od strony Odry. Za nim jest już tylko most drogowy, bezpośrednio za nim Śluza Łabędy, a potem Port Gliwice.
W bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej są obecnie tereny przemysłowe: Huta Łabędy, Zakład Energo-Mechaniczny Łabędy i Walcownia Metali Nieżelaznych.
W czasach gdy Kanału Gliwickiego jeszcze nie było, około kilkadziesiąt metrów na północ od tego miejsca płynęła rzeka Kłodnica, a dalej Kanał Kłodnicki. Na terenie obecnej Huty Łabędy znajdowała się Śluza XV na Kanale Kłodnickim, ponad 300 metrów na północny-wschód od obecnego mostu. Śluza wraz ze starym kanałem, oraz meandrującą rzeką Kłodnicą zostały zasypane.
Mosty kolejowe i związany z nimi transport kolejowy przyczynił się do likwidacji Kanału Kłodnickiego, a obecnie i znaczne zmniejszenie znaczenia Kanału Gliwickiego dla celów transportowych, nie mówiąc już o współczesnej ekspansji transportu drogowego.
UWAGA: SKRZYNKA JEST CZĘŚCIĄ PROJEKTU K3
Aby zdobyć skrzynkę finałową K3: Finał / SA
KONIECZNIE ZAPISZ KOD
Skrzynka
W skrzynce certyfikaty dla pierwszych znalazców.
Szukaj pod mostem, nie wchodź na tory, nie ma takiej potrzeby, skrzynka niebezpieczna ze względu na bliskość kanału i czynnej linii kolejowej. Zachowajcie ostrożność kanał może mieć nawet 3,5 m głębokości.