Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
SM02 - OP63EB
zapomniana lokomotywa Ls40...
Eigenaar: Skoko
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 121 meter NAP
 Provincie: Polen > łódzkie
Cache soort: Onbekende Cache
Grootte: Micro
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 07-04-2013
Gemaakt op: 07-04-2013
Gepubliceerd op: 07-04-2013
Laatste verandering: 06-05-2014
6x Gevonden
3x Niet gevonden
2 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
3 x Bekeken
6 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
2 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: budget-lodz, morrison-1986
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Bike  Take special equipment  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Zapraszam do zwiedzenia miejsca w którym, po cięzkiej pracy w Łodzkiej Anilanie odpoczywa zapomniana przez wszystkich wysłużona lokomotywa...

O samej lokomotywie:

SM02 (typ Ls40) – manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie(obecnie Fablok) od 1952.

Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosownia w PKP (seria SM02) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże często, pod oznaczeniem Ls40, była używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa mogąca przetransportować niezbyt duże ładunki. W takiej roli można było je często spotkać do lat 90. XX wieku. Obecna tendencja odchodzenia małych i średnich zakładów od korzystania z transportu kolejowego doprowadziła do skasowania lub odstawienia znacznej liczby maszyn tego typu. Model Ls40 był najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. Do końca produkcji w 1961 roku chrzanowska fabryka wyprodukowała łącznie 581 sztuk Ls40.

W Polsce można spotkać jej egzemplarze:

  • Ls40-4122 w Skansenie TOZKiOS w Pyskowicach
  • Ls40-4572 w zbiorach PSMK w Parowozowni Skierniewice
  • Ls40-5438 w Skansenie PKP w Kościerzynie
  • Ls40-4115 jako pomnik w Małaszewiczach
  • Ls40-4570 w Grodzisku Wlkp., Grodziska Kolej Drezynowa
  • Ls40-5434 w zbiorach KSK Wrocław Lokomotywownia Wrocław Główny
  • Ls40-5437 jako pomnik przed bramą Cukrowni Kluczewo w Stargardzie Szczecińskim
  • Ls40-4063 czynna lokomotywa w zbiorach Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej [1]
  • Ls40-5258 czynna lokomotywa w Cukrowni „Środa” w Środzie Wielkopolskiej [2]
  • Ls40-5060 czynna lokomotywa na bocznicy dawnego MPCB Zielonka (aktualnie hurtownia paliw płynnych KOLGARD) - własność prywatna

Szybko okazało się, że niewielki silnik S-64 o mocy 44 KM okazał się zbyt mały, dlatego stopniowo zastępowano go silnikami S324HL o mocy 60 KM oraz 75 KM (takimi jak w lokomotywach Ls60).

źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/SM02

Teraz coś o keszu ;)

No cóż pomyślałem że trzeba zacząć naprawe lokomotywy... wybrałem się na miejsce i zacząłem wymianę części ;)

Wprawne oko keszera wypatrzy! 

Potrzebny dodatkowy sprzęt pod postacią pęsety, a w nocy obiwiązkowo latarka!

Uwaga na studzienki rozmieszczone w drodze do garażu...

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien