Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Ostrowskie lokomotywy -nr1 - OP602E
Owner: klikon56
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 131 m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Archived
Date hidden: 21-01-2013
Date created: 21-01-2013
Date published: 21-01-2013
Last modification: 12-07-2014
31x Found
2x Not found
2 notes
watchers 2 watchers
8 visitors
23 x rated
Rated as: Good
1 x recommended
This cache is recommended by: art_noise
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Torch needed  One-minute cache  GeoHotel  Monumental place  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Ty45 − ciężki parowóz towarowy PKP skonstruowany w zakładach Cegielskiego w Poznaniu w 1945 roku.

Parowóz Ty45 został skonstruowany w oparciu o ulepszoną dokumentację polskiego przedwojennego parowozu Ty37. Zmieniono przede wszystkim budkę maszynisty na zamkniętą i tender na większy, półbeczkowego kształtu, zaadaptowane z budowanych podczas wojny niemieckich lokomotyw Ty2. Produkcję rozpoczęto od 1946 w zakładach Cegielskiego (258 sztuk) i Fabloku w Chrzanowie (170 sztuk). PKP odebrała 428 lokomotyw, 20 trafiło na koleje przemysłowe. Tendry dla nich budował Pafawag. Parowóz Ty45 służył początkowo do prowadzenia ciężkich pociągów z węglem kamiennym i rudą żelaza na magistrali węglowej Śląsk-Porty. Z powodzeniem zastępował słabsze maszyny serii Ty37, a zwłaszcza Ty23. Jednakże podczas eksploatacji okazało się, iż w wielu przypadkach moc kotłowa Ty45 była niedostateczna, jak na potrzeby i możliwości posiadanej maszyny parowej. Skutkowało to spadkami ciśnienia w kotle i obniżało osiągi. Zaletą było wyposażenie części egzemplarzy w mechaniczny podajnik węgla - stoker, co ułatwiało pracę załogi. Część parowozów stacjonujący w lokomotywowniach Zajączkowo Tczewskie, Toruń i Białystok została w latach 1964-65 przystosowana do opalania mazutem. Już w 1947 roku część ciężkiej pracy przewozowej przejęły amerykańskie, bardzo dobre w ciężkiej pracy trakcyjnej maszyny Ty246. Na podstawie rozwiązań konstrukcyjnych Ty246 i wniosków płynących z eksploatacji Ty45 zbudowano serię najmocniejszych polskich parowozów

 

 

Kesz : To normalna skrzyneczka owinieta w czarny worek.

Keszyk ukrył się w najwiekszej maszynie jaką udało mi się w Ostrowie znależć ,a za razem takiej przy której nikt was nie zaczepi przy jej oglądaniu i zwiedzaniu.

Z uwagi na to że szczytem perwersji byłoby tam ukryc mikrusa to tym razem postanowiłem ukryc coś wiekszego :)

Akcja przy chowaniu to raczej spontan ,wiec nie powinno być wiekszych problemów ze znalezieniem

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
foto1
foto2
Log entries: Found 31x Not found 2x Note 2x All entries