OC logo
Banner
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Tradycyjna
difficulty terrain
stats
Zobacz statystykę skrzynki
LIM 1 - OP5AB9
Właściciel: domino18
Założyciel: klikon56
compass Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne. (WGS84)
altitude Wysokość: 131 m n.p.m.
location Województwo: Polska > wielkopolskie
type Typ skrzynki: Tradycyjna
size Wielkość: Normalna
status Status: Zarchiwizowana
hidden Data ukrycia: 29-09-2012
creation-date Data utworzenia: 30-09-2012
last-mod Ostatnio zmodyfikowano: 12-07-2014
znaleziona 37x znaleziona
nieznaleziona 0x nieznaleziona
komentarz 3 komentarze
watchers 1 obserwatorów
visits 2 odwiedzających
votes 27 x oceniona
score Oceniona jako: znakomita
Aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki,
musisz się zalogować.
attributes Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  GeoHotel  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna rowerem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC. link
description Opis PL

Lim-1 nb 1966 w Ostrowie Wielkopolskim.
Najstarczy zachowany pomnik modelu Lim 1 w Polsce
Wyraźnie widoczny mniejszy hamulec aerodynamiczny.
Numer burtowy jest nieprawdziwy. Przedstawia rok w którym ustawiono pomnik

Troche historii na temat tego modelu
PL MiG-15, Lim-1
W chwili wprowadzenia samolotu do produkcji w Polsce, był on jednym z najnowocześniejszych, o ile nie najlepszym myśliwcem na świecie. Kiedy podczas wojny koreańskiej amerykański F-86 osiągał swój maksymalny pułap wysokości lotu, MiG-15 miał jeszcze zapas 1 200 m. Jednak w tamtych latach postęp techniczny był bardzo duży i samolot się dość szybko postarzał. Z dobrego myśliwca stał się wystarczający, a po kilku latach przestarzały.
Jednak w polskim lotnictwie wojskowym odegrał on szczególną rolę. Można się wyśmiewać, że polskie lotnictwo tak długo eksploatowało samoloty ze znakiem Lim-1-2. Że piloci latali na przestarzałym sprzęcie. Pamiętam jak w latach 80-tych młodzi miłośnicy lotnictwa nie mogli wyjść z podziwu, że te maszyny jeszcze latają. Przyczyny tego stanu rzeczy można podzielić na dwie grupy i nazwać je odpowiednio, negatywne i pozytywne. Te pierwsze w zasadzie sprowadzają się do braku pieniędzy na zakup nowego sprzętu. Te drugie świadczą o tym, jaki to był dobry samolot. O tym, jaka to była udana i prosta konstrukcja. Jak szybko można było odtworzyć wartość bojową. Był to samolot łatwy w pilotażu, niezawodny, ekonomiczny. Doskonale sprawdził się w lotnictwie szturmowym. Na długowieczność samolotów Lim, szczególnie w odmianie dwumiejscowej miał wpływ także brak wersji szkolnej samolotów MiG-17 i Lim-5-6. Ogromnym argumentem, o którym często nie pamiętamy, było to, że cała produkcja, remonty i naprawy odbywały się w kraju. Przy Limach byliśmy niezależni od zagranicy

Kordy moga lekko plywac ze wzgledu na okoliczne drzewce dlatego spoiler moze sie przydac !!

          Na pierwszych trzech znalazców czekaja certyfikaty!!

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
travelbug Geokrety

geokret  Żabusia - Całkowity dystans: 2913 km

Obrazki/zdjęcia
Całokształt
Spoilerosssss
Troche historii