Z początku była to linia kolejowa Suwałki - Grodno. Kamienna Nowa - most kolejowy na rzece Biebrzy wybudowany w 1886r. Fundamenty mostu budowane w kesonach posadowione na głębokości 25 m; w 1945r. most zostaje zniszczony, odbudowany w latach 1955-57. Zachował się również dworzec kolejowy murowany z końca XIX wieku (nie przy moscie, troche dalej). Wiecej: tutaj
Otwarcie linii kolejowej Sokółka - Sidra (19 km) nastąpiło 17.12.1961 r. i dalej Sidra - Dąbrowa Biał. - Kamienna Nowa (23 km) - 15.12 1963r. Linia Kamienna Nowa - Bielany - granica - (Grodno) została zlikwidowana w wyniku zmiany granicy i demontażu w latach 1944/45 (27km).
Cyt. za: T.Lijewski; S.Koziarski: Rozwój sieci kolejowej w Polsce (1995)
Milosnicy fortyfikacji w okolicy znajda duzo obiektow, dobrze zachowanych
Dane GPS, zaginely. Odczytane zostały wiec z mapy. Ala moze i bez GPS da sie odszukac. Popatrz na fotke. Na przeciw pochylonego slupa jest drzewo. Wez ze soba cos do pisania, bo olowki wyszly.
Dodane dn. 2011-09-10
Dziekuje "Zbyszatym" za rektywacje.
Dn. 2014-03-17. Po niku nieznalezieniach archiwizuję skrzynkę. Miejsce "wolne" czeka na innego założyciela.
This geocache is probably placed in a nature protection area: | |
Biebrzański Park Narodowy |
![]() |
This geocache is probably placed in a nature protection area NATURA 2000
:
Ostoja Biebrzanska - PLB200006 Dolina Biebrzy - PLH200008 |
![]() |