Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Wiadukt Osowski - OP4D56
Szukaj po prawej stronie na końcu wiaduktu
Właściciel: Agisek
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 79 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 20-04-2012
Data utworzenia: 20-04-2012
Data opublikowania: 20-04-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 20-04-2012
71x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
28 odwiedzających
53 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

1.09.1902 Otwarcie linii kolejowej Lębork - Bytów. Na podstawie Ustawy Parlamentu Pruskiego z dnia 3 czerwca 1896 roku przystąpiono do budowy linii kolejowej Lębork - Maszewo Lęborskie - Kostroga (Helenendorf) - Bytów (Butow). W dniu 1 sierpnia 1902 roku linię oddano do eksploatacji, jej długość wynosiła 55,1 km. W marcu 1945 roku, kiedy to wojska radzieckie "wyzwalały" te tereny, wojska Niemieckie zdążyły wysadzić kilka wiaduktów m.in w Kozinie i Oskowie. Wojska Radzieckie natomiast zdemontowały torowisko dopełniając dzieła zniszczenia poprzedników. Jednak wszystkie wiadukty na odcinku od Lęborka do Cewic się zachowały. w 1947 roku Polacy odbudowali linie na odcinku z Lęborka do Maszewa Lęborskiego (11km) a później po 1949r dalej aż do Siemirowic do budowanego w owym czasie lotniska wojskowego. Do 1975 roku na trasie tej odbywał się jeszcze ruch pasażerski. Później już tylko ruch towarowy, aż w końcu linia została zamknięta po zlikwidowaniu Zakładów Drożdżowych w Maszewie Lęborskim (2004r). Dzisiaj zarasta linia ta krzakami, chociaż niedługo ma być ponownie oczyszczona i odbudowana oraz maja być wyremontowane wszystkie obiekty inżynieryjne. Pierwszym od strony Lęborka jest wiadukt na wysokości Osowa, ukryty w lesie, około 1km przed stacją Osowo Lęborskie. Do kesza najlepiej wybrać się pieszo lub rowerem od przystanku Osowo skrzyżowanie lub z Maszewa Lęborskiego. Do pokonania będziemy mieli od 1 do 1,5km drogą gruntową (uwaga błoto po opadach). Po wiadukcie przechodzi droga gruntowa, dawniej ważny szlak łączący Małoszyce z Osowem i dalej Łebunią.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Wiadukt Osowski
Wiadukt Osowski 1
tu szukaj