OC logo
Banner
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Tradycyjna
difficulty terrain
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Wiadukt Osowski - OP4D56
Szukaj po prawej stronie na końcu wiaduktu
Właściciel: Agisek
compass Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne. (WGS84)
altitude Wysokość: 79 m n.p.m.
location Województwo: Polska > pomorskie
type Typ skrzynki: Tradycyjna
size Wielkość: Normalna
status Status: Gotowa do szukania
hidden Data ukrycia: 20-04-2012
creation-date Data utworzenia: 20-04-2012
last-mod Ostatnio zmodyfikowano: 20-04-2012
znaleziona 63x znaleziona
nieznaleziona 0x nieznaleziona
komentarz 0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
visits 7 odwiedzających
votes 49 x oceniona
score Oceniona jako: dobra
Aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki,
musisz się zalogować.
attributes Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna rowerem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC. link
description Opis PL

1.09.1902 Otwarcie linii kolejowej Lębork - Bytów. Na podstawie Ustawy Parlamentu Pruskiego z dnia 3 czerwca 1896 roku przystąpiono do budowy linii kolejowej Lębork - Maszewo Lęborskie - Kostroga (Helenendorf) - Bytów (Butow). W dniu 1 sierpnia 1902 roku linię oddano do eksploatacji, jej długość wynosiła 55,1 km. W marcu 1945 roku, kiedy to wojska radzieckie "wyzwalały" te tereny, wojska Niemieckie zdążyły wysadzić kilka wiaduktów m.in w Kozinie i Oskowie. Wojska Radzieckie natomiast zdemontowały torowisko dopełniając dzieła zniszczenia poprzedników. Jednak wszystkie wiadukty na odcinku od Lęborka do Cewic się zachowały. w 1947 roku Polacy odbudowali linie na odcinku z Lęborka do Maszewa Lęborskiego (11km) a później po 1949r dalej aż do Siemirowic do budowanego w owym czasie lotniska wojskowego. Do 1975 roku na trasie tej odbywał się jeszcze ruch pasażerski. Później już tylko ruch towarowy, aż w końcu linia została zamknięta po zlikwidowaniu Zakładów Drożdżowych w Maszewie Lęborskim (2004r). Dzisiaj zarasta linia ta krzakami, chociaż niedługo ma być ponownie oczyszczona i odbudowana oraz maja być wyremontowane wszystkie obiekty inżynieryjne. Pierwszym od strony Lęborka jest wiadukt na wysokości Osowa, ukryty w lesie, około 1km przed stacją Osowo Lęborskie. Do kesza najlepiej wybrać się pieszo lub rowerem od przystanku Osowo skrzyżowanie lub z Maszewa Lęborskiego. Do pokonania będziemy mieli od 1 do 1,5km drogą gruntową (uwaga błoto po opadach). Po wiadukcie przechodzi droga gruntowa, dawniej ważny szlak łączący Małoszyce z Osowem i dalej Łebunią.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Wiadukt Osowski
Wiadukt Osowski 1
tu szukaj