Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most im. 1 Armii Wojska Polskiego - OP4AD7
Mosty Szczecina
Właściciel: kowsiu
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: -1 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 21-03-2012
Data utworzenia: 21-03-2012
Data opublikowania: 21-03-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 13-04-2021
28x znaleziona
1x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 2 obserwatorów
26 odwiedzających
26 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
5 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: drachim, Geogosia, Haze, kaczix, szysek
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Most im. 1 Armii Wojska Polskiego – jednojezdniowy most drogowy nad Regalicą w ciągu ul. Autostrada Poznańska w Szczecinie.

Został zaprojektowany i wybudowany jako most tymczasowy przez służby inżynieryjne Ludowego Wojska Polskiego. Zastąpił inny most tymczasowy – dar rządu brytyjskiego uroczyście przekazany polskim władzom 8 lutego 1948 roku, który z kolei stanął na miejscu mostu pontonowego zbudowanego przez saperów Armii Czerwonej w dniach 27-29 kwietnia 1945 w miejscu istniejącego od 1934 mostu, wysadzonego przez wycofujące się ze Szczecina oddziały wojsk hitlerowskich. Otwarto go do ruchu wraz z całą arterią 19 grudnia 1959 roku. Został posadowiony na żelbetowych poniemieckich filarach i przyczółkach uzupełnionych o drewnianej konstrukcji estakady dojazdowe. Stalowe konstrukcje przęseł mostu wykonała Stocznia Szczecińska im. A. Warskiego. W 1972 drewniane elementy mostu zastąpiono stalowymi. W ciągu swojego istnienia wielokrotnie remontowany. Od końca XX wieku corocznie.

Po wybudowaniu w ramach pierwszego etapu modernizacji Autostrady Poznańskiej mostu Gryfitów, 29 sierpnia 2008 został zamknięty dla ruchu. W jednej z kolejnych faz rozbudowy arterii, ma zostać wyburzony i zastąpiony nowym.

O skrzynce: PRZEDEWSZYSTKIM JEST ONA NIEBEZPIECZNA - NIE WIESZ CZY DASZ RADĘ, MASZ LĘK WYSKOŚCI LUB PRZESTRZENI, NIE BAWIĄ CIĘ SKRZYNKI W TYM KLIMACIE - NIE PRÓBUJ! KAŻDY MA SWÓJ ROZSĄDEK I SAM OCENI CZY CHCE TAM WEJŚĆ, NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Do keszyka dotrzecie po pomoście technicznym zbudowanym z kratownic. Niektóre są skorodowane, jednak bez problemu wytrzymały ciężar dwóch dorosłych osób o słusznej budowie:) Najlepiej stawiać stopy nad szynami podtrzymującymi, aby mieć dodatkową asekurację. Na pomost można dostać się od dołu, od strony wschodniej i zachodniej.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obszary ochrony przyrody
Prawdopodobnie skrzynka znajduje się na obszarze NATURA 2000 :
Dolina Dolnej Odry  -  PLB320003
Wzgórza Bukowe  -  PLH320020
Dolna Odra  -  PLH320037
natura2000
Obrazki/zdjęcia
Pomost
Widok z miejsca ukrycia
Wpisy do logu: znaleziona 28x nieznaleziona 1x komentarz 2x Obrazki/zdjęcia 2x Wszystkie wpisy Galeria