Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 500 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
TKt48 - OP460C
Właściciel: matilis
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 199 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podkarpackie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:05 h    Długość trasy: b.d.
Data ukrycia: 05-01-2012
Data utworzenia: 19-12-2011
Data opublikowania: 05-01-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 14-03-2014
167x znaleziona
6x nieznaleziona
17 komentarze
watchers 9 obserwatorów
54 odwiedzających
112 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
6 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Andrew78, Bestje, Kumkwat, matti151, Qsiaki, tomush
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Przyczepiona magnesem  Dostępna rowerem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
Historia
Parowozy beztendrowe były powszechnie stosowane w ruchu lokalnym, jednakże w ostatnich latach eksploatacji na PKP reprezentowała je tylko jedna seria: TKt48. "Tekatki" były chyba najpopularniejszą i najbardziej udaną serią tendrzaków jaka była eksploatowana w Polsce.

Konstrukcja tego parowozu została opracowana na krótko po zakończeniu II wojny światowej. Mimo tego, że oznaczenie serii zaczynało się od litery T oznaczającej parowóz towarowy, lokomotywy te od początku zamierzano wykorzystywać głównie w ruchu osobowym - w dużych węzłach i na liniach lokalnych. Maszyny te charakteryzowały się znacznym przyspieszeniem i dobrymi warunkami jazdy w obu kierunkach. Oprócz tego posiadały spore, jak na tendrzaki, zapasy węgla i wody. Cechy te umożliwiały eksploatację tych parowozów w górach, gdzie brakowało odpowiednich lokomotyw pasażerskich.

Początkowo oddanie do ruchu pierwszych parowozów planowano na koniec 1949 roku, jednakże termin ten uległ zmianie i nastąpiło to na przełomie 1950 i 51 roku. Do końca 1952 roku zbudowano 99 lokomotyw:
91 dla PKP
2 dla przemysłu węglowego
6 dla kolei albańskich

15 z tych parowozów wyprodukowano w Chrzanowie, resztę zbudowały poznańskie zakłady im. Cegielskiego. Kotły dostarczyła fabryka w Sosnowcu.

Ponad 30% lokomotyw otrzymały parowozownie Warszawskiego Węzła Kolejowego, kolejne przekazano do Trójmiasta, reszta trafiła do pozostałych dyrekcji. W latach 50. TKt48 wykonywały pracę, którą w dzisiejszych czasach wykonują elektryczne zespoły trakcyjne.

Te i wiele innych informacji o parowozach znajdziecie na http://parowozy.net
 
Oznaczenie aktualne naszej ciuchci to TKt48-27. Została ona wyprodukowana w 1951 roku w HCP(Zakłady Metalowe H. Cegielski, Poznań), a jej numer fabryczny to 1553.
W Rzeszowie pojawiła się w 1992(już wtedy jako pomnik), ale dopiero we wrześniu 2008 roku została utawiona na swoim obecnym miejscu.
Te i inne informacje o naszej Tekatce znajdziecie na  http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=tkt48-27

Skrzynka to magnetyk wielkości paczki papierosów.
W środku dwa Geokrety i kilka łusek po nabojach. Oczywiście logbook, ołowek i pochłaniacz wilgoci nie są na wymianę.
Proszę o zachowanie ostrożności przy podejmowaniu ( Służba Ochrony Kolei , a także ciekawskie spojrzenia z budynku na przeciw).
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Ciufa w pełnej okazałości
Podpowiedź
Duuża podpowiedź