Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Szczecin Port Centralny - OP3929
Kiedyś najważniejszy szczeciński dworzec.
Właściciel: konger
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: -1 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 27-06-2011
Data utworzenia: 28-06-2011
Data opublikowania: 28-06-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 15-03-2015
64x znaleziona
1x nieznaleziona
3 komentarze
watchers 2 obserwatorów
16 odwiedzających
46 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne  Wymagany dodatkowy sprzęt  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Przez Szczecin Port Centralny tory poprowadzono w 1859 r. po przebudowaniu dworca Szczecin Główny z czołowego w przelotowy. Aż do 1936r. przez stację prowadziły jedyne tory w kierunku Dąbia (przez stację Szczecin Lotnisko) i Podjuch. Po tym czasie zbudowano tory przez południową część Międzyodrza wzdłuż obecnej Autostrady Poznańskiej wraz z mostem przez Regalicę. Linię do Dąbia przez wyspę Siedlińską Kępę rozebrano w 1945 r. Przez wiele lat pełnił tylko funkcję dworca towarowego, głównie do obsługi szczecińskiego portu, obecnie także dla ruchu osobowego (z Wikipedii).

Zanim doprowadzono tory kolejowe do ówczesnego dworca tymczasowego (który pozostał do dzisiaj i pełni rolę Dworca Głównego), obecny Szczecin Port Centralny był stacją końcową. Później, przez Wyspę Jaskółczą doprowadzono tory do dworca, ale że kąt dla pociągu był zbyt duży by wjechać z Wyspy Jaskółczej na perony, pod obecną ul. Potulicką został wybudowany tunel kolejowy długości 160 m. Tunel ten istnieje do dzisiaj  :)  Aby zwiększyć liczbę osób, która mogła się w nim schronić w czasie wojny, przedzielono go na pół (w poziomie). Obecnie wykorzystywany jest jako powierzchnia magazynowa.

KESZ: kordy +/- 3 m, do wyjęcia potrzebna będzie penseta, z racji mikro brak jest również czegoś do pisania. Spojler na pewno podpowie... 

Uważajcie, mimo wszystko stonki kręci się tam sporo... 

25.01.2014r. - wymiana logbooka na nowy, kesz gotowy do szukania :)

15.03.2015r. - peron jak i kładka przeszły remont, zatem stary keszyk zniknął niestety, ale za to pojawił się nowy;)Tym razem szukać trzeba nisko i w to samo miejsce odkładać, dziękuję :)

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Blisko kesza...