Dawna parowozownia w Jabłonnej, to tutaj kolejka przechodziła okresowy przegląd. Obecnie budynek został przekształcony w budynek mieszkalny.
Kolej Jabłonowska, Jabłonowska Kolej Wąskotorowa (zwana też Karczewską, od drugiego krańca) – kolej wąskotorowa kursująca pomiędzy Jabłonną przez Warszawę do Karczewa i Starej Miłosny w latach 1896-1961.
W 1896 r. powstał pierwszy projekt kolei łączącej Żerań z Grochowem. W 1897 r. zawiązano Spółkę Udziałową Budowy Kolejki Jabłonna-Wawer, w której skład weszli stołeczni przemysłowcy. Rok 1899 przyniósł pierwsze prace przy układaniu torów. W 1900 r. z Jabłonny wyjechała pierwsza lokomotywa kolejki. 4 stycznia 1901 wzdłuż całej długości ulicy Grochowskiej uruchomiono Warszawską Kolej Dojazdową Kolej Jabłonowską, parową kolej wąskotorową o szerokości torów 800 mm, łączącą Jabłonnę z Wawrem, wtedy to otwarto dwie stacje przy Grochowskiej: Rogatki Moskiewskie i Grochów. W 1908 r. linię doprowadzono do Starej Miłosny, a w 1914 do Karczewa. W lipcu 1915 r. wojska rosyjskie wysadziły w powietrze stację Rogatki Moskiewskie, od 1916 r. działała ona w rogatce grochowskiej, pod nazwą Kamionek. W 1925 r. po uruchomieniu wzdłuż ulicy linii tramwajowej, zaczęto podejmować kroki ku likwidacji kolejki.
Kesz umiejscowiony na słupku ogrodzeniowym za zgodą mieszkańców posesji. Podejmując kesza pamiętaj jednak, iż jednym z mieszkańców jest ponad 90-cio letni Pan, który co prawda wie o keszu, ale lepiej zachować spokój.
Parowozownia, podobnie jak okoliczne budynki, przeznaczona jest do rozbiórki. W jej miejscu powstanie obwodnica.