" Tor wyścigów konnych Służewiec - warszawski tor wyścigów konnych znajdujący się na Służewcu. Torem zarządza spółka Służewiec - Tory Wyścigów Konnych w Warszawie Sp. z o.o., która jest także właścicielem telewizji satelitarnej "Hipika TV".
Dawniej tor był zlokalizowany przy ul. Polnej na części terenu Pola Mokotowskiego. Tor mokotowski miał wady i zalety. Znajdował się w centrum miasta, było więc do niego blisko. Panowała tam jednak ciasnota, a drewniane trybuny szybko się zestarzały.
W 1925 roku "Towarzystwo Zachęty do Hodowli Koni w Polsce" nabyło ok. 150 ha z większego kompleksu gruntów na Służewcu, należącym wówczas do dóbr wilanowskich. Należał on do najciekawszych rozwiązań w Europie. Został zaprojektowany w oparciu o założenia i potrzeby nowoczesnego toru, lecz bez wzorowania się na torach zagranicznych. Projektantem założenia był znany warszawski architekt Plater-Zyber. Założenie, bez wyraźnych dominant, składa się z trzech trybun. Trybuny skierowane na wschód różnią się przeznaczeniem dla różnych grup użytkowników. Trybuna I z paddockiem to ekskluzywny pawilon najwyższej klasy. Trybuna II dla ok 4500 os. posiada głównie miejsca siedzące. Trybuna III dla 7000 os. zawiera wyłącznie miejsca stojące. Całość jest wybitnym osiągnięciem polskiego funkcjonalizmu. Tor otwarto w sobotę 3 czerwca 1939 roku.Pierwszą gonitwę, która była przeznaczona dla dla 3-letnich koni IV kategorii, na dystansie 1600 metrów wygrał Felsztyn (Büves- Gibson Maid) przed Pontusem, Kockiem, Karioką II i Gondolą. Czas gonitwy 1.42,5 sek. "
Tyle podaje Wiki.
Diś ten obiekt ma raczej czasy swojej świetności za sobą ... chociaż coś tam się dzieje przy trybunie honorowej - i ona jako jedyna jeszcze jakoś wygląda. Działa też o dziwo fontanna na południu kompleksu - ale czysto to w niej nie jest... (? basen dla koni czy cuś ?) Sam tor zadbany. Kiedy zakładałem skrzyneczkę, to na asfaltowym parkingu odbywały się jakieś małe zawody kolarskie . No i koncerty - one zapewne ratują ten obiekt przed kompletną zagładą.
Brama główna przez którą wchodzi się na teren przynależny N 52° 09.924' E 021° 00.722' , brama przez którą wszedłem na teren właściwy toru N 52° 09.751' E 021° 00.476'
(Nie wiem czy te bramy są otwarte zawsze w dzień czy jak. Ta główna raczej tak a ta druga - nie wiem... ale na pewno sobie poradzicie jakoś - bram jest sporo... a jak nie tego to trzea będzie przefrunąć albo coś )
POWODZENIA !