Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Dworzec Kraków Płaszów - OP34D2
Eigenaar: Grzesiek02
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 202 meter NAP
 Provincie: Polen > małopolskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 27-04-2011
Gemaakt op: 27-04-2011
Gepubliceerd op: 27-04-2011
Laatste verandering: 26-08-2015
74x Gevonden
8x Niet gevonden
6 Opmerkingen
watchers 5 Volgers
13 x Bekeken
45 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: QPA Team
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Dworzec Kraków Płaszów znajduje się w południowo-wschodniej części miasta.

Jest on drugą pod względem wielkości i liczby pasażerów stacją kolejową w Krakowie. 

Na terenie stacji nie działa toaleta dla podróżnych

Dworzec jest administrowany przez PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe, rejon Kraków.

Został on oddany do użytku w 1884 roku. Od 1885 roku, po oddaniu do użytku stacji Podgórze Miasto (dziś Kraków Krzemionki) zmieniono jego nazwę na Podgórze Płaszów. W latach 1884-1910 powstał zespół budynków stacyjnych związanych zarówno z obsługą podróżnych jak i infrastrukturą techniczną. Wzniesiono też obiekty mieszkalne dla pracowników węzła. W tym też okresie w obrębie podgórskiego węzła kolejowego powstała lokomotywownia (dawna nazwa Wola Duchacka) oraz warsztaty naprawcze wagonów należące do kolei CLB (Carl Ludwig Bahn) później upaństwowionej i przejętej przez kkStb. W 1915 roku nastąpiło połączenie Podgórze i Krakowa. Wobec tego faktu należało zmienić nazwę stacji, którą przemianowano na Kraków Płaszów. Miało to miejsce dopiero w 1924 roku. W 1927 roku zbudowano istniejącą do dziś lokomotywownię Kraków Płaszów, którą tworzył zespół budynków biurowych i technicznych oraz dwie hale wachlarzowe parowozowni. W latach 1939-45 stacja nosiła nazwę Krakau Płaszów i została objęta rozbudową w ramach modernizacji węzła krakowskiego, która dotyczyła obiektów infrastruktury technicznej (rozbudowa parowozowni – budowa hali prostokątnej). Przebudowano też południowo-wschodnią głowicę rozjazdową oraz tor łączący z nowo wybudowaną stacją towarową na Prokocimiu. W latach 1942-44 przy ul. Dworcowej zbudowano zespół bloków mieszkalnych dla pracowników kolei. W roku 1960 oddano do użytku zmieniony wylot linii pasażerskiej w stronę Skawiny wraz z drugim wiaduktem nad ul. Wielicką (pierwszy wiadukt oddano w roku 1947). Zabytkowy, poaustriacki budynek dworca płaszowskiego został rozebrany w latach 60. XX wieku i zastąpiony postawionym w latach 1965-67 pudełkowatym budynkiem dworcowym. W miejscu pierwszej parowozowni Wola Duchacka, przy ul. Prokocimskiej, w l. 1996-98 wybudowano nowoczesny gmach urzędu pocztowego. Poczta płaszowska związana kiedyś mocno z koleją dziś deleguje jedynie jeden wagon pocztowy kursujący w relacji Kraków – Szczecin.

 

Skrzynka znajduje się  w starym zielonym parowozie stojącym obok stacji. W związku z częstymi kradzieżami pojemnika miejsce ukrycia zostało zmienione.

 

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
parowóz