Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 500 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Tradycyjna
difficulty terrain
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Dworzec Kraków Płaszów - OP34D2
Właściciel: Grzesiek02
compass Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
altitude Wysokość: 202 m n.p.m.
location Województwo: Polska > małopolskie
type Typ skrzynki: Tradycyjna
size Wielkość: Mała
status Status: Zarchiwizowana
hidden Data ukrycia: 27-04-2011
creation-date Data utworzenia: 27-04-2011
published-date Data opublikowania: 27-04-2011
last-mod Ostatnio zmodyfikowano: 26-08-2015
znaleziona 73x znaleziona
nieznaleziona 8x nieznaleziona
komentarz 6 komentarze
watchers 5 obserwatorów
visits 5 odwiedzających
votes 44 x oceniona
score Oceniona jako: dobra
rekomendowana 1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: QPA Team
Aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki,
musisz się zalogować.
attributes Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Przyczepiona magnesem  Dostępna rowerem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC. link
description Opis PL

Dworzec Kraków Płaszów znajduje się w południowo-wschodniej części miasta.

Jest on drugą pod względem wielkości i liczby pasażerów stacją kolejową w Krakowie. 

Na terenie stacji nie działa toaleta dla podróżnych

Dworzec jest administrowany przez PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe, rejon Kraków.

Został on oddany do użytku w 1884 roku. Od 1885 roku, po oddaniu do użytku stacji Podgórze Miasto (dziś Kraków Krzemionki) zmieniono jego nazwę na Podgórze Płaszów. W latach 1884-1910 powstał zespół budynków stacyjnych związanych zarówno z obsługą podróżnych jak i infrastrukturą techniczną. Wzniesiono też obiekty mieszkalne dla pracowników węzła. W tym też okresie w obrębie podgórskiego węzła kolejowego powstała lokomotywownia (dawna nazwa Wola Duchacka) oraz warsztaty naprawcze wagonów należące do kolei CLB (Carl Ludwig Bahn) później upaństwowionej i przejętej przez kkStb. W 1915 roku nastąpiło połączenie Podgórze i Krakowa. Wobec tego faktu należało zmienić nazwę stacji, którą przemianowano na Kraków Płaszów. Miało to miejsce dopiero w 1924 roku. W 1927 roku zbudowano istniejącą do dziś lokomotywownię Kraków Płaszów, którą tworzył zespół budynków biurowych i technicznych oraz dwie hale wachlarzowe parowozowni. W latach 1939-45 stacja nosiła nazwę Krakau Płaszów i została objęta rozbudową w ramach modernizacji węzła krakowskiego, która dotyczyła obiektów infrastruktury technicznej (rozbudowa parowozowni – budowa hali prostokątnej). Przebudowano też południowo-wschodnią głowicę rozjazdową oraz tor łączący z nowo wybudowaną stacją towarową na Prokocimiu. W latach 1942-44 przy ul. Dworcowej zbudowano zespół bloków mieszkalnych dla pracowników kolei. W roku 1960 oddano do użytku zmieniony wylot linii pasażerskiej w stronę Skawiny wraz z drugim wiaduktem nad ul. Wielicką (pierwszy wiadukt oddano w roku 1947). Zabytkowy, poaustriacki budynek dworca płaszowskiego został rozebrany w latach 60. XX wieku i zastąpiony postawionym w latach 1965-67 pudełkowatym budynkiem dworcowym. W miejscu pierwszej parowozowni Wola Duchacka, przy ul. Prokocimskiej, w l. 1996-98 wybudowano nowoczesny gmach urzędu pocztowego. Poczta płaszowska związana kiedyś mocno z koleją dziś deleguje jedynie jeden wagon pocztowy kursujący w relacji Kraków – Szczecin.

 

Skrzynka znajduje się  w starym zielonym parowozie stojącym obok stacji. W związku z częstymi kradzieżami pojemnika miejsce ukrycia zostało zmienione.

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
parowóz