Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
A410- Wiadukt przy elektrowni CPO. - OP3108
Eigenaar: alex22
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 9 meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Tijd: 0:10 h    Lengte: 0.10 km
Geplaatst op: 16-03-2011
Gemaakt op: 30-01-2011
Gepubliceerd op: 16-03-2011
Laatste verandering: 18-10-2012
72x Gevonden
0x Niet gevonden
4 Opmerkingen
watchers 13 Volgers
78 x Bekeken
61 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
36 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Atyde, Bartolomeo & KasJa, brut_all, bunkrowiec NIEAKTYWNY, Ciachol, Domin05, drachim, DriadaK, Gary i Izek, got100, Haze, jacek0707, k.mil, kas_kopytko, kotehok, Leniwce, martuś, mieszko88, misiek_siersciuch (m_si), misiek70 NIEAKTYWNY, natalqam, night_time, Orannis007, Pipelki, Powstaniec, r00t7, reggaeteam, ronja, subo, szymmirr, T_Rex, tolek-cacek, troczek, woron, Wrzos, yousek
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Take something to write  Fixed by magnet  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

OPIS MIEJSCA:

Keszowy wiadukt jest (patrząc od strony Dworca Głównego) pierwszym obiektem inżynierskim nowo wybudowanej tzw. Guterumgehungsbahn czyli obwodnicy towarowej Szczecina, której zadaniem było odciążenie Szczecina Głównego od ruchu towarowego. Pierwsze roboty na tej trasie rozpoczęły się w rejonie Ustowa 21 marca 1923 roku, a obwodnicę oddano do użytku w 1933 r. Pod wiaduktem przebiegała linia kolejki lokalnej prowadzącej ze stacji Stettin Oder (dolne Pomorzany) przez Penkun do Casekow (w skrócie CPO). W 1945 roku z powodu przecięcia linii kolejowej granicą państwową, wąskotorówka została rozebrana. Ocalał tylko szerokotorowy odcinek z Gumieniec do Pomorzan, na którym zlikwidowano środkową szynę. Obecnie jest on nieprzejezdny, a jego pozostałości widoczne są m.in. na ul. Szczawiowej pod wiaduktem. Tor ten do kńca lat 90 ubiegłego wieku wykorzystywała jeszcze Elektrownia Pomorzany.

W poblizu wiaduktu była również stacja. Na odcinku od wiaduktu do stacji występują liczne ubytki w torowisku, a po stacji już nie ma żadnych śladów.

Elektrownia w czasach wojny była świetnie zamaskowana miała składane kominy na wypadek nalotów , kotły znajdują się w betonowych przeciwlotniczych silosach, które istnieją do dziś. Niska, jak na elektrownie, hala spowodowała konieczność zastosowania dość rzadkich kotłów Bensona, o bardzo wysokim ciśnieniu pary (kotły są bezwalczakowe, mogą być niższe od typowych.

Niektóre wymiary tunelu/mostu:

wysokość nasypu 24 m,

szerokość w świetle tunelu 16 m,

wysokość w świetle tunelu 7,5 m,

długość części tunelowej 58 m.

W fundamentach tego betonowego kolosa, po jego obydwóch stronach znajdują się 2 owalne otwory przez które przepływa Buckowbach (rzeczka Bukowa). Całość stoi sobie do dziś na drewnianym ruszcie-palach. Sam most widać, że miał być dłuższy, czyli może powinnismy patrzeć na niego jak na tunel. Wtedy świetlik widziany z dołu wydaje się sęsowny.

 

Na mapie z 1914 roku zaznaczyłem miejsce przystanku w miejscu, którego w 1923r rozpoczeto budowę wiadukt koleji obwodowej i elektrowni. Przystanek kolejki i port nad Odrą zostaje przeniesiony w okolice ul. Bydgoskiej, gdzie równolegle do torów kolejki zostanie wykopany nowy kanał portowy.


OPIS SKRZYNKI:

18.10.2012 doprecyzowane współrzędne.

Proszę o dokładne odkładanie kesza na miejsce i sprawdzenie czy dobrze się trzyma. Ach oczywiście śmieci też są.

 

 

 

NA LOGBOOKU ZOSTAŁA UMIESZCZONA TAJNA LITERKO-CYFERKA, chetnych proszę o spisanie będzie potrzebna do wyznaczenia "FINAŁOWEGO KESZA WĄSKOTOROWEGO-CPO".
Afbeeldingen
Nie dokończony most.
Prawdopodobne miesjce stacji przed budową mostu.
Torowisko bez 3 szyny.