Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
A415- Ostatnia cała szyna wąskotorówki CPO. - OP30FA
Szyna wąskotorowa z 1896roku.
Owner: alex22
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 12 m. ASL.
 Region: Poland > zachodniopomorskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Archived
Time required: 0:10 h    Distance to travel: 0.10 km
Date hidden: 01-02-2011
Date created: 29-01-2011
Date published: 01-02-2011
Last modification: 01-04-2014
29x Found
1x Not found
1 notes
watchers 3 watchers
5 visitors
20 x rated
Rated as: Good
1 x recommended
This cache is recommended by: subo
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  Take something to write  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

OPIS MIEJSCA:

Mało kto wie, że Szczecin też miał kolejkę wąskotorową. Mały pociąg Casekow-Penkun-Oder. Linia powstała w dwóch etapach: 8 kwietnia 1899 roku oddano do użytku odcinek z Casekow przez Penkun do Gumieniec na dworzec szeroko torowy, a 25 października dalszy już trzyszynowy fragment (splot 750 mm i 1435 mm) do Pomorzan. W latach późniejszych powstała bocznica do nabrzeży Odry. W 1945 roku z powodu przecięcia linii granicą państwową, została ona rozebrana.

W miejscu kesza trasa wąskotorówki nie przebiegała, ale to co znaleźliśmy podczas zwiedzania kolejowych terenów zasługuje na kesza. Przy nieistniejącym już ceglanym wiadukcie kolejowym na trasie Szczecin-Berlin stoi sobie barierka skonstruowana z szyn wąskotorowych. Na jednej z nich udało się nam odczytać producenta i datę: KRUPP 1896.  Na tej podstawie można przypuszczać, że przyczółek wysadzonego mostu po wojnie został właśnie zabezpieczony barierką wykonaną z torów rozebranej nie opodal kolejki wąskotorowej zwanej CPO. Przeszukując różne strony i fora doczytałem, że na istniejącym szlaku kolejki nie istnieje  już żaden kawałeczek szyny. Wszelkie pozostałosci z niemieckiej strony zostały zlikwidowane podczas remontów dróg. Dlatego natrafiona przypadkowo cała (nie pocieta) szyna zostaje okeszowana.

 

OPIS SKRZYNKI:

Pojemnik po "pluszu" został przymocowany do owej barierki. Trzeba pomacać, poszukać i pomysleć. Miejsce do najczystrzych nie należy. Wiadomo - działkowcy! Co moglismy to wysprzątaliśmy, ale zawsze jakiś śmieć się trafi. Oczywiście konspiracja wskazana bo ruch na szlaku jest ogromny.

Aby dotrzeć do skrzynki od strony KESZA 30F3 nie trzeba przechodzić po moście kolejowym - idąc/biegnąc rozejrzyj się czy nie jedzie pociąg! W tym przypadku trasa bezpieczna jest pięciokrotnie trudniejsza pod względem terenu (zejść pod most, przekroczyć rzeczkę i wejść po zaśmieconej skarpie na górę-powodzenia!). Tak więc zaznaczam jako niebezpieczna, a trasę proszę wybrać na własną odpowiedzialność!


NA LOGBOOKU ZOSTAŁA UMIESZCZONA TAJNA LITERKO-CYFERKA, chetnych proszę o spisanie będzie potrzebna do wyznaczenia "FINAŁOWEGO KESZA WĄSKOTOROWEGO-CPO".

Pictures
KRUPP 1896
Barierka.
Ale stara.
Uwaga pociąg!
Log entries: Found 29x Not found 1x Note 1x All entries Show deletions