Zatoka Odrzańska, potocznie zwana Zatoką Neptuna, powstała w latach 1931-33, po wyprostowaniu koryta Odry na odcinku: Widziszów klub wioślarski Neptun. Zniwelowano tym samym naturalne zakole rzeki, które utrudniało żeglugę dłuższym jednostkom. Pozostawiono jednak zachodnią część starego odcinka tworząc zatokę.
Od końca XIX w. wzdłuż tego odcinka Odry istniała infrastruktura o charakterze rekreacyjno-sportowym. Stojący tu lokal gastronomiczny Flussbadeanstalt, ok. 1905 r. został rozbudowany i przemianowany na Oderterasse. Był to parterowy, drewniany obiekt z długim pomostem ze stolikami. Obok, na rzece znajdował się pływający basen wraz z przystanią. W 1908 r., w sąsiedztwie restauracji oddano do użytku nową stanicę wodną klubu wioślarskiego Glogauer Ruder-Club Neptun”, która powstała na przyziemiu bastionu Michała. Ponadto, po drugiej stronie rzeki znajdowało się kąpielisko, zwane Kamerun”.
Do roku 1934 restaurację Oderterasse gruntownie przebudowano. Zyskała ona dodatkową kondygnację, a nabrzeże wzmocniono murami oporowymi. Na trzech tarasach i we wnętrzu powstało ok. 1500 miejsc dla klientów. W 1934 r. nastąpiła przebudowa Neptuna. Część piwnicy została zaadaptowana jako schron przeciwlotniczy, w ramach systemu obrony Oderstellung (Pozycja Odry). Rok wcześniej, w parku nieopodal zatoki wybudowano nowy basen miejski z wieżą do skoków oraz trawiastą plażą. Od tej pory kąpielisko Kamerun” straciło na znaczeniu, a pływające baseny zostały zlikwidowane.
W czasie walk o Festung Glogau restauracja Oderterasse oraz pozostałe obiekty uległy zniszczeniu, z wyjątkiem basenu miejskiego (działał do 1997 r.) oraz murowanej części klubu wioślarskiego. Pod koniec XX w. istniał w nim jeszcze klub sztuk walki, a w wybudowanym po wojnie sąsiednim budynku znajdowały się mieszkania oraz Restauracja Neptun. XXI wiek to stopniowe niszczenie opuszczonych budynków, które wciąż czekają na inwestora.
W roku 2024 została zakończona inwestycja rewitalizacja.
Keszyk prosty znajdujący się na kordach. Do podjęcia kesza należy podejść od strony obiektu i pod żadnym pozorem nie przechodzić przez barierki przy torach.