Pierwotny Wiadukt został wybudowany 1866 roku oddanego do użytku 9 września i miał wysokość 33m co czyniło ją najwyższą budowlą linii kolejowej łączącej Berlin ze Zgorzelcem i Jelenią góra wybudowanej w latach 1865 1866. Most ten składał się z ośmiu kamiennych przęseł. Most został wysadzony w 1945 roku przez wycofujące się wojska niemieckie. Po wojnie pociągi z racji na brak możliwości pokonania doliny rzeki bóbr kończyły bieg na Jeleniej Górze zachodniej i na dworcu Głównym. Rosnące potrzeby przewozów pasażerskich i turystycznych oraz towarowych sprawiło że zaistniała potrzeba odbudowy mostu. Przeprawę odbudowano w latach 1951 1954. Nowy most to konstrukcja żelbetonowa z jednym przęsłem łukowym nad rzeką Bóbr i 6 bardziej tradycyjnymi przęsłami. Obecnie przez wiadukt przechodzą dwie linie kolejowe 274 Wrocław Świebodzki - Jelenia Góra - Zgorzelec oraz 311 / 590 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna / Harrachov.
O keszu:
Kesz to mikro Pet ukryty pod wiaduktem aby zdobyć kesza nie trzeba a nawet nie powinno się chodzić po torach.