Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most nr 3 - OPA0B8
#7 Śladem dawnego torowiska
Właściciel: chmielokrata
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 284 m n.p.m.
 Województwo: Polska > świętokrzyskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 12-03-2025
Data utworzenia: 12-03-2025
Data opublikowania: 18-05-2025
Ostatnio zmodyfikowano: 18-05-2025
3x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
8 odwiedzających
2 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Trasa kolejki zbliża się do rzeki Bobrzy, pokonując ją po wysokim moście - jest to najwyższa konstrukcja tego typu na całej opisywanej trasie. Składa się on z dwóch betonowych przyczółków oraz centralnego filaru , na których spoczywa dźwigar z dwóch masywnych dwuteowników, połączonych licznymi teownikami i płaskownikami. DO konstrukcji nośnej  przytwierdzonych było za pomocą śrub  26 drewnianych podkładów (obecnie zachowało się jedynie kilka). W ścianach bocznych obu przyczółków widoczne są wgłębienia po elementach konstrukcji poręczy. Obecnie Bobrza przepływa jedynie po północnej stronie centralnego filaru. 

Most początkowo zbudowany był z drewna. Z okresu okupacji niemieckiej zachował się projekt mostu o murowanych przyczółkach i drewnianej konstrukcji przęsła (dł. 10,45 m) wraz z poręczami. Nie przewidywano wówczas zastosowania środkowego filaru, natomiast z obu stron przęsło wzmacniały dwie drewniane podpory opierające się na załomach przyczółków. Wśród pracowników kolejki nazywano go "Piskulakowym Mostem".

 

UWAGA

Zdobywanie tej skrzynki grozi upadkiem z wysokości! Jeśli nie czujesz się na siłach - odpuść sobie. 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
most
torowisko
Wpisy do logu: znaleziona 3x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy