Skrzynka należy do serii Jednostka Wojskowa Babimost [JWB]
W 1945 r. rozpoczęto budowę lotniska. Początkowo było ono przeznaczone dla lotnictwa sił zbrojnych ZSRR. Jednakże względy oszczędnościowe naszego wschodniego sąsiada, sprawiły że Babimost przez następnych kilkadziesiąt lat nie żył w cieniu czerwonej gwiazdy. W miejscu planowanego pasa wykarczowano las, wyburzono zabudowania sierocińca. Kolejno przybywały drogi kołowania, stojanki stanowisko dowodzenia, hangar, w którym przeprowadzano naprawy samolotów, wieża kontroli lotów, magazyny i bomboskład. W późniejszych latach wielkim nakładem środków wybudowano podziemne stanowisko dowodzenia i 14 schronów, a także domek pilota. Po kolejnych przebudowach nasz pas startowy ma już 2500 m długości i szerokość 60 m. Równolegle do niego położony jest trawiasty pas awaryjny.
Piloci
Babimojscy piloci byli wszechstronnie wyszkoleni, przechodząc przez wszystkie rodzaje lotnictwa: myśliwskie, myśliwsko-szturmowe, myśliwsko-bombowe aż do pułku szkolno-bojowego. Najlepsi babimojscy piloci reprezentowali jednostkę w zawodach lotniczych. W 1973 r. kapitan Zdzisław Mogilnicki zajął I miejsce, zdobywając błękitne skrzydła pilota – zwiadowcy podczas Centralnych Taktyczno-Bojowych Zawodów Rozpoznania Powietrznego Sił Zbrojnych PRL. Kolejnym dużym sukcesem było też zwycięstwo kapitana Pawła Jaworowicza - mistrza Polski w akrobacjach lotniczych samolotów odrzutowych oraz majora Stanisława Michalaka – Mistrza Rozpoznania Powietrznego Lotnictwa Myśliwsko-Szturmowego w 1978 r. W zawodach tych należało wykazać się niezwykłą wszechstronnością – rozpoznaniem celów i strzelaniem z rakiet oraz działek do celów naziemnych, rozpoznaniem portów morskich i okrętów, a także uniknięciem zestrzelenia przez okręty wojenne. W 1972 r. nasze umiejętności prezentowaliśmy przed Ministrem Obrony Narodowej Norwegii Alfem Forstervollfem i Ministrem Obrony Narodowej PRL gen. broni Wojciechem Jaruzelskim. Goście obejrzeli pokaz lotniczy na temat „wyprowadzenie pułku spod uderzenia”. Zostało ono wykonane pomyślnie. W ciągu 4 minut 40 sekund 24 samoloty Lim-6 i 24 samoloty Mig21 wystartowały z lotniska i znalazły się w powietrzu.
Ciekawostka: Jurij Gagarin (Pierwszy człowiek który był w kosmosie) otrzymał tytułu Honorowego Pilota 45 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego Obrony Przeciwlotniczej.
Przebazowania
Szkolenie babimojskich pilotów nie było sprawdzane tylko na stałym lotnisku, ale także w warunkach zbliżonych do frontowych. W tym celu piloci wyjeżdżali na przebazowania, gdzie ćwiczyli uderzenia naziemne, różne manewry, lądowania na drogowych odcinkach lotniskowych (DOL), czyli na autostradzie. Silnych przeżyć piloci doznawali podczas strzelania prawdziwymi rakietami i podczas niszczenia celów prawdziwymi bombami. Takie loty przebiegały z precyzją co do sekundy. Piloci musieli być cały czas być bardzo skupieni, aby nie popełnić jakiegoś błędu, który mógłby się skończyć wypadkiem.
O keszu: Petka schowana na zewnątrz obiektu, w środku sam logbook. Ukryła się nad wejściem do środka.