Please log in to see the coordinates.
Cache attributes
Description
PL
Bezpośrednio przy nasypie PKP znajduje się betonowy przyczółek estakady - ma on kształt dużej ławy wspartej na czterech grubych słupach, z widocznym wgłębieniem po zakończeniu przęsła. W pobliżu widoczne zachowane pozostałości słupów drewnianych z wcześniejszych konstrukcji. Po drugiej stronie nasypu, znajduje się analogiczny przyczółek stanowiący początek nasypu dawnej kolejki.
Po kilkunastu metrach po lewej stronie torowisko mija duży, częściowo zarośnięty i zniszczony, betonowy zbiornik - jest to stary odstojnik, z którego pobierano wodę dla parowozów normalnotorowych. W sąsiedztwie widoczne fundamenty przepompowni.
Pierwotnie w miejscu tym znajdował się wiadukt kolejowy, pod którym przepływała Bobrzaneczka oraz przechodził estakadą tor kolejki. Most miał murowane przyczółki, prześwit wysokości 5 m i szerokości 4,28 m. Estakada początkowo byłą konstrukcji drewnianej o długości 70 m - spoczywała w sumie na 14 jarzmach oporowych (wysokość pomiędzy torami kolejki a stropem mostu PKP wynosiła 3,30 m). Projekt jej sporządził technik Gorbaczyk ok.1930 r. W późniejszym okresie zastąpiona została ona konstrukcją stalową (dwuteowniki), wspartą na betonowych przyczółkach.
UWAGA
Przy podejmowaniu kesza należy zachować szczególną ostrożność ze względu na sąsiedztwo ruchliwych torów PKP.
Additional hints
Pictures
Log entries:
3x
1x
1x