Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Piekło/Dalejów - OP9ZS3
#30 Śladem dawnego torowiska
Właściciel: chmielokrata
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 279 m n.p.m.
 Województwo: Polska > świętokrzyskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 16-02-2025
Data utworzenia: 20-02-2025
Data opublikowania: 18-05-2025
Ostatnio zmodyfikowano: 18-05-2025
2x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
6 odwiedzających
2 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

W tym miejscu po prawej stronie toru znajdowała się mijanka oraz składnica "Piekło" (na schemacie z drugiej połowy lat 50-tych określana jako "Dalejów") - miała ona długość 90 m. 

W ocalałej dokumentacji kolejki znajduje się zestawienie kosztów kapitalnego remontu nawierzchni torowej na odcinku 18-21 kilometra linii Zagnańsk-Suchedniów, jaki przeprowadzono w drugiej połowie 50-tych. Na podstawie jego treści można ocenić skalę tego typu przedsięwzięcia. Dokonano wówczas całkowitej wymiany szyn H=70 mm na H=93 mm a dotychczasowe podkłady żelazne zastąpiono drewnianymi, Wymieniono również podsypkę i poszerzono biegnące wzdłuż torowiska rowy. Znajdujące się wówczas na tym odcinku dwa zużyte rozjazdy zastąpiono nowymi. Począwszy od tego miejsca na odcinku kolejnych 3 kilometrów zużyto w tym celu: 200 ton nowych szyn, 3,8 ton łubek, 600 kg śrub łubkowych, 2,88 ton haków, 4800 podkładów (1,15 m dł.), 1800 m3 żwiru oraz 2 rozjazdy z sosnowymi podrozjezdnicami. Koszt całego przedsięwzięcia wyniósł 506 839 ówczesnych złotych.

 

W roku 2024 powstał tutaj nowy wielki plac/składnica oraz nowa utwardzona droga leśna prowadząca w rejon trójkąta, całkowicie zamazując dawne ślady torowiska. 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 2x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy