Please log in to see the coordinates.
Cache attributes
Description
PL
Autostradę przechodzącą pod Wrocławiem zaczęto budować w 1934 roku. Miała łączyć Saarbrucken - Karlsruhe - Moguncję - Fuldę - Erfurt - Drezno - Legnicę - Wrocław - Opole - Bytom. Pierwszy odcinek na którym rozpoczęto w 1934 roku pracę to Legnica - Wrocław. Pracami kierowało powołane we Wrocławiu Główne Kierownictwo Budowy. Otwarcie nastąpiło 27 września 1936 r. o godz.11. Pierwszy przejazd na odcinku 30 km w kierunku Wrocław-Legnica odbył się z dopuszczalną prędkością 50 km/h. Pierwsze odcinki oddane do użytku: Krzywa – Legnica (20,5 km), Legnica – Bielany Wrocławskie (70,8 km) oraz odcinek Gliwice – Bytom (12 km), łącznie 103,3 km.
Po roku 17 października 1937 r. oddano do użytku część Golnice – Krzyżowa – Krzywa (17 km, obecnie A18 i A4). Do 1945 roku zbudowano także odcinki jednojezdniowe Wrocław (Bielany Wrocławskie) – Brzeg (Owczary) i Ujazd (Nogowczyce) – Gliwice.
Z okazji oddania do użytku 1000 kilometra autostrad na terenie III Rzeszy pod Wrocławiem pojawił się sam Adolf Hitler, który uroczyście przeciął wstęgę otwierając tym samym kolejny odcinek autostrady.

Additional hints
Pictures
Log entries:
8x
0x
0x