Przed linią strażową pomiędzy oddziałami 28 i 214 (okolice Rogowego Słupa) w rowie po prawej stronie torowiska znajduje się dobrze zachowana studzienka, ocembrowana drewnianymi belkami (wymiary 80x80x120cm). Służyła ona do uzupełniania wody w parowozach - jest to najlepiej zachowany obiekt tego typu na całej trasie kolejki.
Nieco dalej trasa przebiega przez narożnik oddziału leśnego nr 28 i przecina drugą linie strażową (zwaną też Osieczyńską) i ponownie wkracza na teren nadl. Suchedniów - oddział 64. W odległości kilkudziesięciu metrów na półn-zach obie wspomniane linie krzyżują się - miejsce to, to właśnie Rogowy Słup.
W tej okolicy, po zwycięskiej walce z Niemcami, tory kolejki na czele części swojego oddziału przekraczał mjr. Henryk Dobrzański "Hubal". Niedaleko znajduję się pomnik upamiętniający to wydarzenie ( kesz OP9HBA)