Lokomotywa TKh49-5564 została zbudowana w fabryce FABLOK w Chrzanowie w 1960 roku, kocioł lokomotywy został zbudowany w tym samym roku, w fabryce; Sosnowieckie Zakłady Budowy Kotłów. W dniu 11 sierpnia 1960 roku, lokomotywa rozpoczęła służbę w w Inowrocławskich Zakładach Sodowych w Mątwach.
Od marca 1977 roku, lokomotywa pracowała w Cukrowni Mełno. W dniu 20 września 1988 roku, lokomotywa została nieodpłatnie przekazana Lokomotywowni Toruń Kluczyki i poddana renowacji. W dniu 22 maja 1993 roku, maszyna została ustawiona przy dworcu PKP Toruń Główny. W listopadzie 2016 roku, lokomotywa została przestawiona na nowe (obecne) miejsce.
Jej prędkość maksymalna lub inaczej V-max to zawrotne 40 Km/h, średnica kół 1,15 m, masa służbowa 44 400 kg, długość 9,15 m, szerokość 2,88 m, wysokość 3,67 m a ciśnienie w kotle to aż 13 atmosfer.
A o keszu
Keszyna to mikro magnetyk umieszczony w kabinie w zasięgu ręki nie powinien sprawiać większych problemów.